افتتاح سرای هنر با 120 فروشگاه صنایع دستی در قلب تهران

به گزارش مجله عکس، سرای هنر صنایع دستی با هدف معرفی و فروش مستقیم صنایع دستی هنرمندان استان های مختلف کشور، با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور عصر امروز شنبه 1 تیر 98، افتتاح شد.

افتتاح سرای هنر با 120 فروشگاه صنایع دستی در قلب تهران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در مراسم افتتاحیه این مرکز در سخنانی با اشاره به اهمیت صنایع دستی و فروش مناسب آن گفت: در حوزه فراوری صنایع دستی در کشور مشکل چندانی نداریم اما یکی از مهم ترین مسائل ما موضوع فروش فراوریات هنرمندان صنایع دستی است.

او اضافه نمود: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذار و مالک مرکز تجارت جهانی فردوسی توانستیم سرای هنر را در این مرکز راه اندازی کنیم که افتتاح این سرا در قلب تهران می تواند یک قدم مناسب برای ارتقای فروش صنایع دستی باشد.

او با بیان این که در تهران بازارچه عودلاجان و خیابان استاد نجات الهی دو مرکز مهم فروش صنایع دستی هستند، توضیح داد: در این مرکز نیز در قلب تهران 120 فروشگاه به عرضه مستقیم صنایع دستی می پردازند و هنرمندان در این فروشگاه ها محصولات خود را بی واسطه به علاقه مندان عرضه می نمایند.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: همان گونه که در شهر تهران مراکز خرید و مجتمع های تجاری برای کالاهای مختلف داریم، این انتظار وجود داشت تا برای صنایع دستی نیز مجتمعی در تهران احداث گردد که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح سرای هنر در طبقه سوم مرکز تجارت جهانی فردوسی هستیم.

محمودیان در ادامه با بیان این که این گونه مراکز باید در سطح کشور گسترش یابد توضیح داد: این امید را داریم که در مراکز استان ها نیز شاهد احداث چنین مجموعه هایی باشیم تا هنرمندان صنایع دستی در یک مرکز مهم تجاری در دل شهر بدون واسطه بتوانند محصولات و فراوریات خود را به فروش برسانند.

او در ادامه با بیان این که این گونه مراکز باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی گردد اضافه نمود: با همکاری معاونت گردشگری برنامه ریزی هایی برای تعریف تورهای گردشگری به مقصد سرای هنر صنایع دستی انجام خواهد شد و گردشگران داخلی و خارجی در قالب تورهای مختلف از این مکان بازدید خواهند کرد.

در این مراسم که تعدادی از مدیران کل معاونت صنایع دستی و هنرمندان و فعالان هنرهای سنتی نیز حضور داشتند، سرای هنر صنایع دستی به طور رسمی در طبقه سوم مرکز تجارت جهانی فردوسی افتتاح شد.

در این مرکز 120 فروشگاه دایر شده که به طور مستقیم عرضه نماینده هنرهای سنتی و صنایع دستی استان های مختلف کشور است و علاقه مندان همه روزه می توانند از سرای هنر در مرکز تجارت جهانی فردوسی بازدید نمایند.

در حاشیه این مراسم، پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور و مدیران کل این معاونت به همراه تعدادی از هنرمندان صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی از فروشگاه های مختلف سرای هنر بازدید کردند.

معاون صنایع دستی کشور در این بازدیدها با تعدادی از هنرمندان صنایع دستی از نزدیک گفت و گو کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 273

به "افتتاح سرای هنر با 120 فروشگاه صنایع دستی در قلب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سرای هنر با 120 فروشگاه صنایع دستی در قلب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید