اموال ایران در کانادا توقیف نشده است

به گزارش مجله عکس، وزیر اقتصاد از کوشش دولت جمهوری اسلامی برای بازستانی حق مردم درخصوص دستبرد به اموال و دارایی ایران در خارج از کشور و ممانعت از تداوم آن اطلاع داد.

اموال ایران در کانادا توقیف نشده است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی طیب نیا در نشست علنی امروز (دوشنبه، 21 فروردین) مجلس شورای اسلامی در مورد سوال کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: سوال آقای کریمی قدوسی در مورد دستبرد غیرقانونی و آشکار به اموال و دارایی ها متعلق به جمهوری اسلامی ایران است؛ اقدام ظالمانه آمریکایی ها نشان از خوی سلطه گرایانه این کشور و علامت تداوم دشمنی های آمریکایی ها با مردم ایران است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: یقینا دولت جمهوری اسلامی با تمام توان کوشش خواهد نمود تا حق مردم ایران ستانده گردد و مانع از تداوم این دزدی های بی شرمانه می گردد.

وی ادامه داد: بخشی از سوال آقای کریمی قدوسی مربوطه به مصادره 13 میلیون دلار از اموال ایران توسط دادگاه های کانادا است این در حالی است که براساس گزارش بانک مرکزی چنین توقیفی نسبت به اموال صورت نگرفته و اگر آقای کریمی قدوسی مدارکی در این رابطه دارد ممنون می شوم که ارائه کند.

طیب نیا گفت: آقای کریمی قدوسی اشاره ای به پرونده توقیف 2 میلیارد دلار که جنجال هایی نیز علیه دولت داشته که باید نمایندگان به سیر تاریخی این موضوعات توجه نمایند.

وی در این رابطه ادامه داد: بانک مرکزی از تاریخ 21 مرداد سال 81 تا 14 خرداد سال 86 به منظور نگهداری ذخایر ارزی اقدام به خرید اوراق قرضه دلاری از بازارهای بین المللی داشتند که این اوراق به دو دسته طبقه بندی می گردد.

طیب نیا اضافه نمود: اوراقی که شماره اختصاصی آن ها از پیشوند US برخوردار است شامل یک میلیارد و 750 میلیون دلار می باشد و اوراقی که پیشوند آن ها DA است به میزان یک میلیارد و 550 میلیون دلار است.

وی ادامه داد: اوراق US تحت قوانین آمریکا بوده و براساس گزارش های ارائه شده از بانک مرکزی در تاریخ 3 آذر سال 88 مرکز امور حقوقی ریاست جمهوری حکایت از آن دارد که از اواخر سال 2007 میلادی که برابر با پاییز سال 86 است موسسه امین اوراق در لوکزامبورگ به دلیل وجود فشارها و تهدیدهای روزافزون آمریکا به وسیله نمایندگی خود در دوبی از بانک مرکزی تقاضا کرده نسبت به مشخص تکلیف اوراق قرضه در این موسسه اقدام کند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 879

به "اموال ایران در کانادا توقیف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اموال ایران در کانادا توقیف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید