انسولین قلمی در کشور فراوری شد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، زهره افسرطلا قائم مقام مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان، در خصوص محصول انسولین قلمی این شرکت گفت: شرکت ما با آگاهی از ارزبری واردات انسولین و نیز فرایند رو به رشد آمار دیابت در کشور، فراوری ماده اولیه انسولین را برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سل لاین تا محصول نهایی به منظور تامین احتیاج بازار داخلی و خودکفایی ملی در دستور کار خود قرار داده است.

انسولین قلمی در کشور فراوری شد

وی اضافه نمود: فاز یک این پروژه شامل محصولاتی مانند انسولین آنالوگ (قلمی) و انسانی و سایر محصولات بایوسیمیلار است که علاوه بر اینکه برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می گردد، برای درمان سرطان و بیماری های خاص نیز کاربرد دارد. ماده اولیه محصول انسولین برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در این شرکت با انتقال تکنولوژی از ویتان آلمان فراوری خواهد شد که این امر در نوع خود منحصربه فرد است و با فراوری این محصول ایران به جمع پنج کشور فراوریکننده انسولین آنالوگ در دنیا می پیوندد.

افسرطلا ادامه داد: اجرای این طرح در ارتباط با موارد عمومی همانند نقش بخش خصوصی در افزایش سرمایه گذاری ها، یاری به ایجاد اشتغال، یاری به توسعه مالی - اجتماعی منطقه، کاهش واردات و مشارکت در دستیابی به اهداف کلان موردنظر مدیریت سیاسی کشور است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه اندازه بیماری دیابت در کشور که در این راستا سالانه حدوداً 300 میلیون یورو صرف واردات انسولین به کشور شده است، با راه اندازی فاز یک انسولین قلمی (گلارژین) در کشور، شاهد صرفه جویی ارزی حداقل به اندازه 30 درصد خواهیم بود.

افسرطلا در ادامه همه دستگاه ها و تجهیزات این شرکت برای فراوری محصولات خود را مطابق با استانداردهای اروپایی GMP گفت و اضافه نمود: با این استاندارد می توانیم به راحتی به اروپا صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان شرکت فراوریی - تجاری با اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری ها و یاری های مالی و فنی ایران آغاز به فعالیت نموده است، گفت: این شرکت داروسازی بزرگترین زیرساخت فراوری داروهای بیوتکنولوژی در خاورمیانه با مساحتی در حدود پنج هکتار را در اختیار دارد که با سرمایه گذاری 126 میلیون یورویی شرکت ویتان فارما آلمان احداث و راه اندازی شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت دانش بنیان یادآور شد: هم اکنون حدود 300 نفر در سایت فراوریی شرکت در نظرآباد مشغول به کار هستند که با افتتاح کامل فاز یک فراوری انسولین قلمی، این تعداد به 500 نفر می رسد و در آینده نزدیک با افتتاح فاز دوم و فازهای توسعه ای شرکت، امکان اشتغالزایی برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1996

به "انسولین قلمی در کشور فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسولین قلمی در کشور فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید