ایده های طراحی داخلی کلبه چوبی

به گزارش مجله عکس، طراحی دکوراسیون یکی از موضوعات پر اهمیت در دنیای مدرن امروز است. طراحان و معماران با ایده پردازی و خلق طرح های بی نظیر سعی می کنند طبق سلیقه صاحب خانه و فضای مورد نظر دکوراسیونی ایده آل طراحی و اجرا کنند. در گذشته خانه ها را با مصالحی نظیر چوب, گچ, سنگ, آجر و … می ساختند و یک محیط معمولی برای سکونت ایجاد می کردند اما امروزه ارزش یک خانه به طراحی داخلی و نمای خارجی آن وابسته است. اصولاً افراد تمایل دارند در خانه های زیبا با دکوراسیون مورد علاقه خود زندگی کنند. در صنعت معماری سبک های مختلفی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که افراد با توجه به سلیقه خود می توانند سبک مورد نظر را انتخاب کنند. بعضی صاحب خانه ها به حال و هوای کوهستانی و کلبه های چوبی علاقه دارند و از زندگی در آنها لذت می برند.

ایده های طراحی داخلی کلبه چوبی

وقتی صحبت از کلبه چوبی می شود ناخودآگاه ذهن شما به سمت کلبه های خارج از شهر می رود که چند روز از زمستان را بدون دغدغه در آنها سپری می کنید و به جسم و ذهن خود استراحت می دهید. کلبه هایی که از تنه درختان ساخته می شوند نه تنها در خارج از شهر و روستا دیده می شوند بلکه نمونه های زیبایی از آنها نیز در شهر قابل مشاهده هستند. طراحی یک خانه کوهستانی با ترکیبی از متریال های طبیعی از جمله سنگ و چوب صورت می گیرد و شاخصترین مشخصه معماری این خانه ها وجود شومینه سنگی یا آجری و دیوارهای ساخته شده از چوب و سنگ می باشد که با درختان و منظره بسیار زیبا احاطه شده اند. با گذشت زمان طراحی داخلی کلبه های چوبی نیز تغییر کرده است. امروزه استفاده از خز به عنوان فرش در این کلبه ها ضروری نیست زیرا سایر المان های دکوراتیو جایگزین آن شده اند.

در حال حاضر طراحان زیباترین طرح ها را برای دیزاین داخلی کلبه های چوبی به کار می برند. امروزه طراحی این کلبه ها به سمت سبک مدرن گرایش پیدا کرده است. طرح هایی که حسی گرم و صمیمی به ساکنین منتقل می کنند و مکانی آرام برای رهایی از شلوغی شهر و کسب آرامش فراهم می کنند. تصور کنید صبح ها رو به پنجره ای که به درخت های صنوبر باز می شود از خواب بعضیزید یا قهوه خود را در ایوانی که مشرف به منظره ای بسیار زیباست نوش جان کنید. حسی که از حضور در این کلبه ها به شما دست می دهد قابل مقایسه با حس زندگی در خانه های پر دغدغه شهری نیست.

شما می توانید در کلبه های زیبای چوبی خاطرات خوبی برای خود رقم بزنید و حسی گرم و صمیمی, فضایی دنج و دکوراسیونی بی نظیر و فریبنده ایجاد کنید. دکوراسیون کلبه های چوبی ویژگی های منحصر بفردی دارند که با ظاهر طبیعی آنها, سبک روستیک, انتخاب دقیق متریال ها, یک شومینه دنج و … مرتبط می باشند. چرا این احساس دوست داشتنی را از کلبه های کوهستانی به مناطق شهری منتقل نمی کنید؟ چرا خانه خود را همانند کلبه های چوبی طراحی نمی کنید؟ تبدیل دکوراسیون منزل به دکوراسیون روستیک آسان تر و ارزان تر از ساخت یک کلبه چوبی واقعی است زیرا تنها احتیاج به یکسری تغییرات جزئی دارد. علاوه بر آن شما به آسانی می توانید از سایت های مختلف به صورت آنلاین با انواع دکوراسیون کلبه چوبی آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید. از طراحی داخلی روستیک این کلبه ها گرفته تا طراحی مدرن آنها, امروزه ایده های مختلفی برای طراحی دکوراسیون کلبه های چوبی ارائه می شوند که بسیار زیبا و موردپسند می باشند.

اینکه شما نمی توانید هر نوع دکوراسیونی را برای طراحی کلبه چوبی بهره ببرید یک حقیقت است اما می توانید دکور خانه خود را با سبک روستیک طراحی کنید و ایوانی رو به یک منظره زیبا برای نوشیدن قهوه با دوستان و شومینه ای آجری که شعله آتش را بر روی لیوان های شیشه ای منعکس می نماید بسازید.

هیچ قانونی برای طراحی دکوراسیون کلبه چوبی وجود ندارد

هر ایده ای که فکر می کنید برای خانه شما مناسب است را به کار ببرید. مفهوم آسایش و راحتی از نظر افراد متفاوت است, بنابراین با توجه به روحیات خود و حسی که می خواهید در انتها یک روز با حضور در خانه داشته باشید طرح مورد نظر خود را اعمال کنید. اما اگر ترجیح می دهید یک طرح سنتی برای کلبه چوبی خود انتخاب کنید باید به المان هایی نظیر فرش های نرم و حصارهای چوبی فکر کنید. همانطور که گفته شد انتخاب یک طرح مناسب با توجه به سلیقه شما صورت می گیرد. آنچه که به عنوان یک ایده خوب در نظر گرفته می شود طراحی دکوراسیون با آیتم های شخصی و اشیاء مورد علاقه شما است. در این صورت دکوراسیون مکان مورد نظر نمایانگر ایده های شخصی خواهد بود.

تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید

کلبه های چوبی برای اهداف مختلف ساخته می شوند. افراد اغلب برای شکار, اسکی بازی, تفریح در طبیعت و یا هر نوع فعالیت دیگر این کلبه ها را در مکان های مورد علاقه خود می سازند. بنابراین در خصوص فعالیت های مورد علاقه خود فکر کنید و یک تم مناسب که نمایانگر سبک زندگی شماست را انتخاب کنید. شما می توانید تم های مختلف را از طبیعت, حیات وحش, دریاچه ها و … الهام بگیرید. هر کدام از ایده های ساخت کلبه شگفت انگیز می باشند و به آسانی با مبلمان مناسب, پارچه ها و وسایل دکوراتیو می توان آنها را اجرا نمود. علاوه بر آن شما می توانید تم های مختلف را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال برای هر کدام از اتاق ها یک تم در نظر بگیرید و تجربه ای عالی با استفاده از تم های متنوع کسب کنید.

از سقف و دیوارها آغاز کنید

قبل از آغاز هر کاری به یک کلبه چوبی واقعی فکر کنید. اینکه چگونه به نظر می رسد و از چه ساخته شده است بسیار حائز اهمیت می باشد. در اکثر موارد نمای بیرون یک کلبه از تنه درختان با بافت های طبیعی و الوارهای دایره ای شکل ساخته می شود. از طرفی لزومی نیست دیوارهای داخل کلبه از جنس چوب باشند. شما می توانید از هر نوع متریال دیگری برای دیوار داخلی بهره ببرید. اگر می خواهید دکوراسیون کلبه شما کمی حرفه ای تر به چشم بیاید می توانید از پانل هایی که به صورت V شکل بهم متصل می شوند در سقف و دیوارها بهره ببرید. آنها نمای زیبای تیرهای چوبی را تکمیل می کنند. برای انتخاب رنگ داخل کلبه نیز پیشنهاد می دهیم رنگ های خنثی و گرم نظیر بژ, قهوه ای گردویی, طلایی, نارنجی و یا آبی تیره را در نظر بگیرید.

کفپوش طرح چوب انتخاب کرده و پنجره های بزرگ در دیوار تعبیه کنید

تخته های عریض با رنگ های طبیعی گزینه ای ایده آل برای کفپوش کلبه می باشند. بزرگترین عیب این نوع کفپوش قیمت بالای آن است, بنابراین می توانید به دنبال جایگزینی مقرون بصرفه برای آن باشید. مثلاً کفپوش های لمینت که ظاهری مشابه چوب دارند اما هزینه خرید آنها نسبت به چوب پایین تر است, انتخابی مناسب در نظر گرفته می شوند. مهمترین ویژگی کفپوش لمینت مقاومت بسیار بالا, نصب آسان و ضد خش بودن آن است. علاوه بر آن این کفپوش در برابر نم و رطوبت نیز مقاوم است, پوسته پوسته نمی شود و ترک نمی خورد. عمر کفپوش لمینت نسبت به کفپوش تمام چوب طولانی تر است.

پنجره های بزرگ دکوراسیون داخلی کلبه را دگرکون می کنند و نمایی زیبا و منحصر بفرد به آن می بخشند. برای پوشش پنجره ها می توانید از کرکره های چوبی بهره ببرید زیرا آنها نه تنها حریم خصوصی ایجاد می کنند بلکه به میزان قابل توجهی نور طبیعی را وارد کلبه می کنند. پرده های تیره, پرده های کتیبه دار و پرده های پارچه ای دارای نقش و نگار نیز در طراحی دکوراسیون کلبه چوبی کاربرد دارند.

یک نورپردازی مناسب برای کلبه خود انجام دهید

قدرت مهمان نوازی و ایجاد یک حس مطلوب و لذت بخش در کلبه به میزان نور آن بستگی دارد. نور مناسب و عناصر نورپردازی نقش بسیار موثری در طراحی دکوراسیون به سبک روستیک ایفا می کنند. یک نورپردازی عالی کلبه را به یک مکان دنج و دوست داشتنی تبدیل می نماید. برای آغاز ابتدا به نور طبیعی فکر کنید, به فاکتورهای نورپردازی که چشم را اذیت نمی کنند بلکه حالتی دراماتیک در فضا ایجاد می کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم لوسترهای ساخته شده با طرح گوزن از سقف آویزان نمائید یا چراغ های مزین شده با پوست درختان و جاشمعی های فلزی در کلبه قرار دهید. این نکته را مد نظر داشته باشید که نه تنها فراهم نمودن نور کافی برای کلبه امری بسیار لازم است بلکه محل قرارگیری عناصر نورپردازی نیز حائز اهمیت می باشد. تیرهای چوبی ممکن است در گوشه و کنار سقف دیده شوند, بنابراین زیبایی طبیعی آنها را با لامپ های مدرن LED و نئون از بین نبرید. نمای روستیک کلبه شما باید کاملاً طبیعی و دنج باشد.

طراحی دکوراسیون کلبه را طبق سبک روستیک انجام دهید

طراحی کلبه چوبی و انتخاب مبلمان و وسایل در آن با طراحی به سبک معاصر کاملاً متفاوت است. سبک روستیک که در طراحی دکوراسیون کلبه مورد استفاده قرار می گیرد اصیل, زمخت و خشک است. شما می توانید از چوب های خام و بدون روکش برای میز, کابینت ها و جایگاه بهره ببرید و یا حتی با پوست حیوانات و کنده های درخت فضای درون کلبه را تزئین نمائید. از قلم نیاندازید که یک چیدمان قدرتمند تمام فضای کلبه را باید در بر گیرد. برای مثال اتاق خواب خود را با تخت خوابی که فریم آن از جنس چوب قطع شده درختان است مزین کنید و اتاق نشیمن را با کاناپه چرمی یا فرش های پشمی و خز زیباتر کنید. اگر تمی که برای طراحی دکوراسیون کلبه خود انتخاب کرده اید تم شکار است باید از المان های مربوط به حیات وحش, طبیعت و جنگل به عنوان عناصر دکوراتیو استفاده نمائید. برخلاف بعضی افراد که معتقدند کلبه تنها از چوب و سنگ ساخته می شود, ایده های بسیار جذاب و متنوعی وجود دارد که شما را برای یک طراحی منحصر بفرد هدایت می کنند.

یک شومینه زیبا بسازید

یکی از ویژگی های منحصر بفرد کلبه های چوبی وجود یک شومینه گرم سنگی و آجری است. طراحی این شومینه ها همانند صخره های دست نخورده و با روی هم انباشتن سنگ ها صورت می گیرد. در بالای شومینه نیز یک تاقچه برای قرار دادن وسایل دکوراتیو تعبیه می شود. اگر ایجاد چنین شومینه ای برای شما مقرون بصرفه نیست می توانید از شومینه های برقی بهره ببرید. هر چند این شومینه ها زیبایی شومینه های سنگی یا آجری را ندارند اما می توانند دکوراسیون کلبه شما را تکمیل کنند.

نرده های فلزی نصب کنید

آهن چکش خورده و الوارهای چوبی در کنار هم نمایی بسیار زیبا برای کلبه های چوبی ایجاد می کنند. ترکیب این دو متریال قدرت و صلابت طبیعت را به تصویر می کشند و در عین سادگی مکمل بسیار خوبی برای یکدیگر هستند. نرده های آهنی که در ساخت کلبه مورد استفاده قرار می گیرند با رنگ های گرم و چوب رنگ روشن در تضاد هستند و دوام یک بنای چوبی را تقویت می کنند.

به دکوراسیون آشپزخانه و اتاق غذاخوری اهمیت دهید

در طراحی داخلی کلبه, دکوراسیون آشپزخانه و اتاق غذاخوری بسیار حائز اهمیت است و توجه بسیاری باید به این نقاط معطوف شود. خلاقیت خود را در همه جا اعمال کنید حتی در المان های جزئی نظیر دستمال سفره و کوسن ها. ظروف خوراک پزی فلزی, فرش های نرم و جاشمعی از جمله وسایلی هستند که می توانید در آشپزخانه و اتاق نهارخوری قرار دهید. حتی لوسترهایی که با شاخ حیوانات تزئین شده اند راهکار مناسبی برای زیباتر نمودن سقف های بلند محسوب می شوند. خز نیز فضایی دعوت کننده در هر مکان ایجاد می نماید و در تمامی اشکال به عنوان عنصری دکوراتیو در کلبه مورد استفاده قرار می گیرد.

حمام های سنگی, سقف های چوبی, تختخواب های تاشو و آشپزخانه چوبی از ویژگی های شاخص دکوراسیون کلبه های چوبی است. با استفاده از ایده هایی که در این نوشته از ما ارائه شده اند می توانید یک کلبه چوبی زیبا, گرم و صمیمی برای خانواده خود طراحی نمائید و از گذراندن وقت با آنها در کنار شومینه در روزهای سرد زمستان لذت ببرید. امیدواریم این ایده ها و پیشنهادات بتوانند شما را برای طراحی کلبه خود ترغیب کنند و ایده آل ترین طرح را پیش روی شما قرار دهند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 609

به "ایده های طراحی داخلی کلبه چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی داخلی کلبه چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید