بازار کم رنگ صنایع دستی آذربایجان غربی

به گزارش مجله عکس، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی گفت: بخشی از اقدامات اداره کل در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی استان، برپایی نمایشگاه و بازارچه های دائمی و موقت است، اما به دلیل نبود معرفی صحیح، مشکل فروش هنرمندان رفع نشده است.

بازار کم رنگ صنایع دستی آذربایجان غربی

برای سفری دلچسب با هزینه تورهای آذربایجان همراه شوید و از شهر زیبای باکو دیدن کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، افسانه رنجبر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی با بیان این که صنایع دستی استان دارای ظرفیت بالایی برای توسعه مالی و ایجاد اشتغال است، گفت: هنرمندان بسیاری در رشته های چوب، شیشه، گلیم در استان فعال هستند که بیشترین فعالیت مربوط به صنعت چوب است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی گفت: 70 درصد از این فعالان را بانوان تشکیل می دهند.

وی گفت: بیشترین فعالان صنایع دستی استان در ارومیه مشغول هستند و 4000 مجوز فعالیت و پروانه صنایع دستی در رشته های مختلف در استان صادر شده است.

رنجبر با بیا اینکه آمار میزان صادرات صنایع دستی استان خاتمه سال تعیین می گردد، خاطر نشان کرد: صنایع دستی استان طی سال گذشته به ارزش 9 میلیون و 800 هزار دلار صادرات داشته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی گفت: قیمت مواد اولیه صنایع دستی در رشته های مختلف اخیرا افزایش قابل توجهی داشته است و مشکل عمده صنایع دستی استان مسأله فروش است که ناشی از عدم معرفی کافی صنایع دستی و هنرهای فعالان این عرصه است.

وی ادامه داد: لازمه رونق صنایع دستی و هنرهای مختلف خلق شده در این حوزه، معرفی و شناساندن آن به جامعه است تا مردم در درجه اول انتخاب هدایا به جای خرید وسایل چینی به سمت خرید صنایع دستی رو بیاورند.

رنجبر با اشاره به حمایت های صورت گرفته از فعالان صنایع دستی استان یادآورشد: برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های دائمی و موقت بخشی از اقدامات اداره کل در راستای حمایت از صنایع دستی و افزایش میزان فروش است اما به دلیل نبود معرفی صحیح، این اقدامات جوابگوی برطرف مشکل فروش هنرمندان نبوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 676

به "بازار کم رنگ صنایع دستی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار کم رنگ صنایع دستی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید