باقرزاده: سهمیه المپیکیِ شمشیربازی را در مصر قطعی می کنیم

به گزارش مجله عکس، فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به پیگیری تمرینات تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در جام جهانی مصر و انتخابی المپیک گفت: با توجه به وضعیت خوبی که شمشیربازی ایران در بخش انفرادی و تیمی رنکینگ جهانی دارد، امید زیادی داریم که بتوانیم به واسطه حضور در این رقابت ها سهمیه المپیکی خود را در بخش تیمی قطعی کنیم. اینگونه سه نماینده هم در بخش انفرادی المپیک خواهیم داشت.

باقرزاده: سهمیه المپیکیِ شمشیربازی را در مصر قطعی می کنیم

وی توضیح داد: در حال حاضر و بر اساس نتایج به دست آمده از پنج مرحله نخست رقابت های گزینشی المپیک که طی ماه های گذشته به میزبانی کره جنوبی و روسیه (جایزه بزرگ)، اسپانیا (جام دنیای)، ژاپن (قهرمانی آسیا) و مجارستان (قهرمانی دنیا) برگزار گردید، مجتبی عابدینی رنکینگ دهم دنیا را در اختیار دارد و در بخش تیمی هم صاحب رنکینگ ششم دنیا هستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه از میان کشورهای آسیایی، چین رقیب اصلی ایران به حساب می آید، اعلام کرد: عابدینی به واسطه عملکرد خوبی که در مسابقات اخیر داشت و به خصوص مدال برنزی که در رقابت های قهرمانی دنیا کسب کرد، فاصله خود را با چینی ها زیاد نموده است. در بخش تیمی هم موقعیت ایران به مراتب بهتر از چینی ها است.

وی با بیان اینکه چین در حال حاضر مشوق ایران در صعود بیشتر در رنکینگ دنیای است، اعلام کرد: اگر به جمع چهار تیم برتر رنکینگ دنیای راه یابیم، سهمیه مستقیم المپیک را می گیریم. بنابراین چین و ژاپن این شانس را پیدا می نمایند که به عنوان بهترین تیم آسیایی صاحب سهمیه المپیک شوند. البته ژاپن به عنوان میزبان المپیک برای این بازی ها سهمیه دارد اما شاید این سهمیه در بخش تیمی به ژاپن اختصاص پیدا نکند. در این صورت ژاپنی ها احتیاج دارند برای حضور در بخش تیمی، کسب سهمیه نمایند.

باقرزاده با یادآوری اینکه جام دنیای مصر به عنوان رویداد جایگزینِ جام دنیای الجزایر آبان ماه برگزار می گردد، توضیح داد: پیش بینی می کنیم در جام دنیای مصر تا رده پنجم رنکینگ دنیای ارتقا پیدا کنیم. در این صورت شرایط مان بسیار ایده آل می گردد و می توانیم سهمیه خود را تا حد زیادی قطعی کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص ترکیب تیم اعزامی به جام دنیای مصر نیز گفت: اعزام مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری قطعی است. از میان محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران هم یک نفر برای اعزام انتخاب می گردد. در کل تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با ترکیب چهار نفره در جام دنیای مصر حضور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 365

به "باقرزاده: سهمیه المپیکیِ شمشیربازی را در مصر قطعی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: سهمیه المپیکیِ شمشیربازی را در مصر قطعی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید