برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ در مالزی

به گزارش مجله عکس، برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ مالزی

شهر کوچینگ (Kuching) مرکز ایالت ساراواک (Sarawak) و بزرگترین شهر جزیره بورنئو (island of Borneo) در کشور مالزی است. این شهر که به نام شهر گربه های مالزی هم شناخته می گردد، به خاطر تنوع گیاهی و جانوری، غذاهای محلی بسیار خوشمزه و همچنین تاریخ و فرهنگ غنی اش شهرت زیادی دارد. اگر شما از عاشقان تاریخ، فرهنگ و طبیعت منحصر به فرد هستید و به دنبال مقصدی جذاب برای تعطیلات آخر هفته خود می گشت، شهر توریستی کوچینگ گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. اگر قصد سفر به کوچینگ را دارید، در ادامه مطلب برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ مالزی خبرنگاران را همراهی کنید.

برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ در مالزی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برنامه سفر سه روزه به شهر کوچینگ مالزی

روز اول

هنگام غروب: شام را در مجاورت رودخانه کوچینگ میل کنید.

تعطیلات خود را با شکم گردی در کنار رودخانه شهر شروع کنید و خود را برای ماجراجویی هایی که پیش رو دارید به خوبی آماده کنید! غذاهای محلی شهر کوچینگ در کل کشور مالزی شهرت زیادی دارند. پیشنهاد ما برای صرف شام، رستوران معروف وایت باروک (The White Barouk Restaurant) در جوار رودخانه کوچینگ است. در این مکان می توانید چشم انداز زیبای کل شهر در شب را مشاهده کنید. درب این رستوران همه روزه تا ساعت 11 شب به روی میهمانان باز است و انواع و اقسام غذاهای خوشمزه منطقه ساراواک مالزی را سرو می نماید. یکی از این غذاهای خوشمزه، Ayam Pansuh نام دارد که از گوشت مرغ پخته شده در بامبو، چاشنی ها و گیاهان محلی تهیه می گردد. غذای محبوب دیگر این رستوران، Nasi Aruk است که از برنج تهیه می گردد.

روز دوم

هنگام صبح: در قدیمی ترین پارک ملی ساراواک پیاده روی کنید.

برنامه امروز مختص عاشقان طبیعت بکر مالزی است. راس ساعت 8 صبح هتل خود را به مقصد پارک ملی باکو (Bako National Park)، قدیمی ترین منطقه حفاظت شده ساراواک که 27.27 کیلومتر مربع وسعت دارد، ترک کنید. در این پارک که در سال 1957 میلادی تاسیس شده است، می توانید به تماشای گیاهان و جانوران منحصر به فرد ایالت ساراواک مالزی بنشینید. دسترسی به این پارک فقط به وسیله دقیقه 25 قایق سواری از روستای Kampung Bako میسر است. جهتهای پیاده روی زیاد و متنوعی در این پارک تعبیه شده اند. 18 جهت مختلف با طول و درجه سختی متفاوت برای طبیعت گردان در اینجا وجود دارد که بسته به توانایی هایتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، جهت پیاده روی Lintang، حدود 5.8 کیلومتر و کوتاه ترین جهت یعنی جهت Tanjong Sapi فقط 0.5 کیلومتر طول دارد.

در پارک ملی باکو، هیچگاه از جهتهای اصلی خارج نشوید، چرا که ممکن است راه خود را گم کنید و با مشکل روبرو شوید. به هر کجای پارک که قدم بگذارید، میمون های معروف proboscis دور و برتان هستند! این میمون ها از نایاب ترین گونه های میمون در سطح دنیا هستند که هنوز هم در این پارک زندگی می نمایند. اگر کمی هم خوش شانس باشید می توانید با یک خوک پشمالوی بورنئویی که بزرگترین پستاندار پارک است، سلفی بیاندازید! در ادامه، با برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ مالزی همراه باشید.

هنگام عصر: از یک روستای ماهیگیری مالایی دیدن کنید.

بعد از اینکه ناهار خود را در غذاخوری پارک ملی باکو میل کردید، به دیدن یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک به این پارک به نام شهر Muara Tebas بروید. اینجا در گذشته یکی از معروف ترین روستاهای ماهیگیری و تجاری مالزی بوده است. جاذبه اصلی این روستا، نیایشگاه چینگ سان ین (Ching San Yen) است. مردم محلی این منطقه همه روزه برای شکرگزاری خدا از اینکه سالم از دریا عبور نموده اند، به این نیایشگاه قدم می گذارند. نمای خارجی این بنا رنگارنگ است و اگر از پله های آن بالا بروید با چشم انداز بسیار زیبای کل روستا روبرو خواهید شد.

در هنگام بازدید از این روستای توریستی، از آب میوه گیری های خیابانی و آب نارگیل معروف این منطقه غافل نشوید.

هنگام غروب: غذاهای قوم اورانگ اولو (Orang Ulu) را تجربه کنید.

اورانگ اولو یکی از قبیله های شمال غرب ایالت ساراواک در مالزی است. برای اینکه با این قوم میهمان نواز بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا شبی شامتان را در کنار آن ها میل کنید. بدین منظور، به رستوران لپائو (Lepau Restaurant) بروید. این رستوران که در قلب شهر واقع شده، در یک فضای کاملا سنتی و بومی با دکوراسیون محلی و موسیقی این قوم، پذیرای میهمانان و گردشگران شهر کوچینگ است. یکی از غذاهای معروف این رستوران Nasi Bungkus است که در بین برگ درخت موز پیچیده می گردد. غذایی به نام Umai، که از ماهی تهیه می گردد هم غذای معروف دیگر این رستوران محلی است. در ادامه برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ مالزی برنامه روز سوم را پیشنهاد خواهیم کرد.

روز سوم

هنگام صبح: با اوران گوتان ها معاشرت کنید!

شهر کوچینگ مالزی را بدون دیدن اوران گاتان هایش ترک نکنید! صبح روز آخر سفرتان، با سفری کوتاه و حدودا 40 دقیقه ای، به ذخیره گاه حیات وحش Semenggoh بروید. اینجا مکانیست که نگهبانان، اوران گوتان ها را آموزش می دهند! این حیوانات حالتی نیمه وحشی دارند، به این معنی که هم می توانند به تنهایی در دل جنگل از پس خودشان بر بیایند و هم آن قدر رام هستند که به انسان ها حمله ننمایند. آن ها اغلب وقت خود را در جنگل می گذرانند، ولی برای صرف غذا به این مرکز باز می گردند.

هنگام عصر: خودتان را برای خرید سوغات آماده کنید!

آخر سفرتان نزدیک شده و وقت خرید سوغات برای بستگان و دوستانتان فرا رسیده است. در جهت برگشت به شهر، توقف کوتاهی در Sin Piao داشته باشید و از محصولات خوشمزه غذایی آن همچون اسنک های خوشمزه، کمی آذوقه راه تهیه کنید. بعد از آن پیشنهاد می کنیم که به خیابان کارپنتر (Carpenter Street) یکی از قطب های تهیه غذا در شهر کوچینگ بروید و علاوه بر اینکه کمی از میان وعده های آن میل می کنید، از مغازه های اطراف سوغاتی خریداری کنید.

هنگام غروب: مسافرت خود را با غذای دریایی تازه به سرانجام برسانید.

همانطور که در ابتدا سفرتان را با شکم گردی شروع کردید، با شکم گردی هم به سرانجام برسانید! قبل از ترک شهر، خودتان را به Top Spot یکی از معروف ترین مراکز غذای دریایی شهر برسانید و شامتان را میل کنید.

برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ مالزی در اینجا به سرانجام می رسد. برای اینکه تعطیلات جذابی را در یک مقصد جدید تجربه کنید، کافیست تا همین حالا دست به کار شوید و خودتان را برای سفر به شهر کوچینگ مالزی آماده کنید.

منبع: tripzilla.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 334

به "برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 3 روزه به شهر کوچینگ در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید