برگزاری 16 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام

به گزارش مجله عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برگزاری 16 دوره آموزش صنایع دستی در امسال اطلاع داد.

برگزاری 16 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده امروز 28 اسفند 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره های آموزشی مجموعاً با شرکت 345 نفر از هنرجویان ایلامی و دیگر شهرستان های استان واز طریق تفاهم نامه با اداره بهزیستی، آکادمی های آزاد، اداره کل زندان ها، کمیته امداد، بخش خصوصی در رشته های میناکاری، تولیدات چرمی دست دوز، نقاشی روی سفال، معرق چوب، گیوه بافی، نقاشی روی چوب، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی برگزار گردید.

او با تأکید بر ضرورت آموزش زندانیان فاقد مهارت در این زمینه، گفت: آموزش صنایع دستی به خصوص صنایع بومی با تأمین امکانات لازم در مکان آموزشی در محل زندان شهر ایلام و دیگر شهرستان های تابعه با حضور مربیان کاربلد صنایع دستی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از برگزاری دوره آموزش صنایع دستی در مراکز توان بخشی استان برای افراد کم توان جسمی و ذهنی با همکاری اداره کل بهزیستی استان اطلاع داد و گفت: این آموزش ها در رشته های نقاشی روی سفال و معرق چوب در مرکزهای توان بخشی استان برگزار گردید.

او ادامه داد: برگزاری این دوره ها علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید و جامعه معلولین، با خلق آثار هنری زیبا توانمندی های خود را نشان می دهند که باعث می گردد صنایع دستی به دست فراموشی سپرده نگردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 903

به "برگزاری 16 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 16 دوره آموزش صنایع دستی در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید