تایم لپس یک روز در زاگرب

به گزارش مجله عکس، زاگرب مرکز کرواسی و یکی از شهرهای مهم اروپا به لحاظ مالی است. جاهای دیدنی زاگرب که بناهای مدرن و باستانی را شامل می گردد، زیبایی منحصربه فردی به این شهر بخشیده است.

تایم لپس یک روز در زاگرب

زاگرب، مرکز و بزرگ ترین شهر کرواسی است و با ارتفاع 112 متر ار سطح دریا، در شمال غربی این کشور و منطقه ای پهناور واقع شده است. شرایط جغرافیایی زاگرب، باعث به وجود آمدن آب وهوایی مطبوع و معتدل در این شهر شده که به رونق گردشگری آن نیز انجامیده است. قدمت زاگرب، به قرن اول میلادی و دوران شکوه روم باستان می رسد. بناهای رومی متعددی در زاگرب به چشم می خورد که با بافت مدرن، کافه ها، بازارها و جشنواره های خیابانی، تناقض دل انگیزی را ایجاد نموده است.

حدود یک چهارم جمعیت کرواسی در این شهر ساکن هستند. اغلب نواحی هفده گانه زاگرب، در ارتفاعات کم و در امتداد رود ساوا واقع شده اند؛ اما نواحی شمال و شمال شرقی زاگرب که در کوهپایه های مدودنیتسا واقع شده است، از ارتفاع بیشتری برخوردارند و بافت شهری متنوعی را پدید می آورند. زاگرب قلب مالی، سیاسی، فرهنگی و علمی کرواسی است و به علت قرارگیری در محل تلاقی اروپای مرکزی، اروپای جنوب شرقی و کشورهای مدیترانه، به دروازه مالی قاره سبز نیز مشهور شده است.

از جمله جاهای دیدنی زاگرب می توان به باغ گیاه شناسی، موزه میامرا، کلیسای سنت کاترین و تئاتر ملی کرواسی اشاره نمود. بعلاوه سواحل لذت بخش و آفتاب ملایم این شهر، از جمله شاخصه هایی است که گردشگران را حتی در فصل زمستان به زاگرب فرامی خواند. در ادامه، می توانید از قاب تصویر و به وسیله ویدیویی که خبرنگاران تدارک دیده است، به زاگرب، یکی از قطب های مالی اروپا سفر کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2006

به "تایم لپس یک روز در زاگرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایم لپس یک روز در زاگرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید