تحقیقات جنایی دادستان های جورجیا علیه ترامپ کلید خورد

به گزارش مجله عکس، در حالی که فرایند استیضاح دوم دونالد ترامپ در مجلس سنا ادامه دارد، دادستان ها در ایالت جورجیا می گویند در مورد اتهام کوشش وی برای اعمال نفوذ بر نتیجه انتخابات سال گذشته در این ایالت تحقیقات کیفری شروع نموده اند.

تحقیقات جنایی دادستان های جورجیا علیه ترامپ کلید خورد

به نقل از شبکه بی بی سی، این دومین پفراینده کیفریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در جورجیا با آن روبرو است.

سوم ژانویه سال 2020 صدای یک مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با مسؤول انتخاباتی جورجیا منتشر شد که در آن رئیس جمهوری وقت از طرف مقابل می خواست برایش آن قدری رای پیدا کند که با آن بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

در آن فایل صوتی، ترامپ به برد رافنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا گفته بود: من فقط می خواهم که 11 هزار و 780 رای پیدا کنید.

فانی ویلیز، دادستان منطقه ای جورجیا روز چهارشنبه در نامه ای به مقامات ایالتی از جمله رافنسپرگر، آنها را از آغاز تحقیقات کیفری آگاه کرد و خواست همه اسناد مرتبط با رای گیری سال گذشته را حفظ نمایند.

این تحقیقات شامل نقض احتمالی قانون جورجیا در مورد ممنوعیت درخواست تقلب در انتخابات، اظهارات کذب به ارگان های ایالتی و محلی، توطئه، نقض سوگند اداری و هرگونه دخالت در خشونت یا تهدید اداره انتخابات می گردد.

جیسون میلر از مشاوران ارشد دونالد ترامپ اتهامات وارده را بی اساس و سیاسی خوانده است.

سنای آمریکا روز سه شنبه (9 فوریه) فرایند استیضاح دونالد ترامپ را 20 روز بعد از سرانجام دوره کاری وی به عنوان رئیس جمهوری آغاز کرد. این دومین بار است که ترامپ در سنا محاکمه می گردد که در تاریخ آمریکا بی سابقه است.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه پیش ترامپ را به خاطر سخنرانی در جمع هوادارانش پیش از حمله شش ژانویه به کنگره به تشویق به شورش متهم کرد. در آن روز کنگره سعی داشت نتایج انتخابات را نهایی کند.

سناتورها با 56 رای موافق در برابر 44 رای مخالف تایید کردند که برگزاری محاکمه رئیس جمهوری که دیگر در قدرت نیست با قانون اساسی سازگاری دارد.

چهارشنبه در روز دوم استیضاح، دموکرات ها استدلال کردند که دونالد ترامپ دقایقی قبل از حمله روز ششم ژانویه با ادعای دروغین در مورد به سرقت رفتن نتیجه انتخابات 2020، بذر آن حمله مرگبار را کاشت.

جوزف نگوس، نماینده دموکرات ایالت کلورادو گفت: ترامپ در بهار گذشته متوجه شد که می تواند در انتخابات نوامبر شکست بخورد و آغاز به کاشت بذر خشم در بین هواداران خود کرد و گفت که فقط در صورت دزدیده شدن می تواند شکست بخورد.

این نماینده ایالت کلورادو اضافه کرد: اگر ما بخواهیم از جمهوری خود محافظت کنیم و از تکرار چنین واقعه ای پیشگیری کنیم، او باید محکوم گردد.

دموکرات ها روز چهارشنبه تصاویر تازه ای از حمله شش ژانویه را پخش کردند که نشان می داد مایک پنس، معاون وقت رئیس جمهوری برای آن که هدف مهاجمان قرار نگیرند از صحن سنا به سرعت منتقل شد. دموکرات ها همچنین فایل های صوتی ماموران پلیس که در محاصره مهاجمان بودند را پخش کردند.

تیم حقوقی ترامپ با توجه به این که وی قدرت را ترک نموده، این محاکمه را مضحک و خلاف قانون اساسی می داند.

انتظار نمی رود ترامپ شخصا در این محاکمه شهادت دهد. بروس کَستُر، وکیل دونالد ترامپ حمله به کنگره را محکوم نموده و گفته است که مسؤولان آن واقعه باید محاکمه شوند، اما استدلال کرد که گناه این تراژدی نباید به گردن ترامپ انداخته گردد.

دموکرات ها برای محکوم کردن دونالد ترامپ به حمایت حداقل 17 سناتور جمهوری خواه احتیاج دارند. بسیاری از ناظران بعید می دانند که این تعداد جمهوری خواه به دموکرات ها بپیوندند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1528

به "تحقیقات جنایی دادستان های جورجیا علیه ترامپ کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات جنایی دادستان های جورجیا علیه ترامپ کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید