رئیس کره شمالی: به گسترش سلاح هسته ای ادامه می دهیم، آمریکا بزرگترین دشمن ماست

به گزارش مجله عکس، رئیس کره شمالی در نخستین اظهار نظر خود پس از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی کنگره گفت که آمریکا بزرگترین دشمن کشورش است.

رئیس کره شمالی: به گسترش سلاح هسته ای ادامه می دهیم، آمریکا بزرگترین دشمن ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در اولین اظهارات خود پس از تأیید رسمی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از سوی کنگره، گفت که پیونگ یانگ به گسترش برنامه هسته ای خود ادامه خواهد داد.

وی ایالات متحده آمریکا را بزرگترین دشمن کره شمالی خواند و اضافه کرد: دولت آمریکا باید از سیاست های خصمانه خود جهت بهبودی روابط بین دو طرف دست بردارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کیم جونگ اون که این اظهارات را در جمع اعضای حزب حاکم کارگران کره شمالی عنوان می کرد، گفت که ما این انتظار را نداریم که با تغییر رئیس جمهور، رویکرد اصلی آمریکا در قبال پیونک یانگ تغییر کند.

وی توضیح داد: کره شمالی از قدرت هسته ای خود استفاده نکرد، مگر زمانی که نیروهای دشمن و متجاوز، از سلاح هسته ای خود علیه این کشور استفاده نمایند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در مناظره انتخاباتی خود با ترامپ درباره کره شمالی گفت که ترامپ با مذاکره خود با کیم جون اون به کره شمالی مشروعیت داد و به یک اوباش گفت دوست خوب من. ولی من اگر رئیس جمهور شوم تنها به این شرط مذاکره می کنم که توانایی هسته ای کره شمالی کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1469

به "رئیس کره شمالی: به گسترش سلاح هسته ای ادامه می دهیم، آمریکا بزرگترین دشمن ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کره شمالی: به گسترش سلاح هسته ای ادامه می دهیم، آمریکا بزرگترین دشمن ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید