تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام

به گزارش مجله عکس، گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی خواستار لغو کامل برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران شده اند.

تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی گزارش داده گروهی از کنندگان آمریکا در مجلس سنای این کشور به دنبال لغو کامل برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران هستند.

پایگاه واشنگتن فری بیکن، از رسانه های نزدیک به جریان نومحافظه کار آمریکایی گزارش داده گروهی از کنندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا در تلاش هستند توافق هسته ای را تخریب کنند.

طبق این گزارش، این گروه از قانونگذاران اقدام ایران در کاهش برخی تعهداتش ذیل برجام را فرصتی برای مجاب کردن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جهت تمدید نکردن معافیت هایی می دانند که به ایران اجازه همکاری با سایر کشورها جهت پیشبرد برنامه هسته ای این کشور را داده است.

مسئله مورد بحث به معافیت هایی مربوط می شود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته برای مراکز هسته ای اراک، بوشهر و فردو صادر کرد. واشنگتن در آن زمان اظهار داشت هدف از صدور این معافیت ها حفظ نظارت بر این تأسیسات است.

عدم تمدید این معافیت ها می توانست طرف های باقی مانده در برجام را به سوی عمل نکردن به تعهداتشان در این توافق هسته ای سوق دهد. برخی از کارشناسان در آمریکا هشدار داده اند لغو این معافیت ها می تواند تهران را نیز به سمت خروج از برجام سوق دهد.

جدال بر سر لغو یا تمدید این معافیت ها در چند ماه گذشته موجب دو دستگی در دولت ترامپ شده بود. گفته می شود جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواستار ابطال این معافیت ها است، در حالی که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از تمدید آن حمایت می کند.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 211

به "تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید