جزئیات طرح صلح اندونزی برای افغانستان

به گزارش مجله عکس، رئیس جمهور اندونزی در دیدار با رئیس جمهور پاکستان برای خاتمه جنگ در افغانستان و برقراری صلح در این کشور خواهان تشکیل کمیته مشترکی بین علمای سه کشور شده است.

جزئیات طرح صلح اندونزی برای افغانستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، به نقل از شینهوا، جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی در دیدار با ممنون حسین همتای پاکستانی خود پیشنهاد کرد که کمیته مشترکی بین علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی تشکیل گردد.

رئیس جمهور اندونزی گفت: مردم افغانستان متحمل جنگ طولانی شدند و این درگیری هنوز هم ادامه دارد، اندونزی می تواند در روند صلح افغانستان نقش مثبتی ایفا نماید.

وی در ادامه توضیح داد یکی از طرح های کشور اندونزی برای برقراری صلح ایجاد کمیته مشترک سه گانه بین علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی است.

رئیس جمهور اندونزی در دیدار با همتای پاکستانی خود برقراری صلح در افغانستان را برای توسعه مالی کشورهای منطقه حیاتی دانست.

ویدودو با اشاره به جنگ در افغانستان اعلام کرد که جنگ به نفع هیچ کسی نیست و بیشترین آسیب را از درگیری ها در این کشور زنان و بچه ها متحمل می شوند.

وی تاکید نمود نقش پاکستان همیشه در برقراری صلح در افغانستان مهم ارزیابی شده است و این کشور می تواند در همکاری با اندونزی با افراط گرایی مبارزه کند.

چند ماه پیش کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان نیز با سفر به اندونزی با مقامات ارشد این کشور درباره روند صلح افغانستان گفت وگو نموده بود.

از سوی دیگر، پس از آنکه اکتبر ماه سال گذشته بحث انتقال دفتر سیاسی طالبان از قطر مطرح شده بود فیض الله کاکر سفیر افغانستان در قطر نیز از اعلام آمادگی اندونزی برای میزبانی از طالبان و ایفای نقش در روند صلح افغانستان خبر داده بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 425

به "جزئیات طرح صلح اندونزی برای افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح صلح اندونزی برای افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید