جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفت

به گزارش مجله عکس، اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد در صورتی که آمریکا بخواهد تعرفه های جدیدی روی ایرباس اعمال کند اقدام تعرفه ای متقابل خواهد نمود.

جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرنگارانبه نقل از اسپوتنیک، ماه گذشته رئیس شرکت هواپیمایی ایرباس هشدار داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به دنبال اعمال تعرفه روی صنعت هواپیمایی اروپا است برای خود اقتصاد آمریکا دردسرآفرین خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا روز گذشته آمریکا را به اقدامات تعرفه ای متقابل تهدید و اظهار داشت که اگر آمریکا تعرفه روی 7.5 میلیارد دلار کالای اروپایی را انجام دهد اتحادیه اروپا نیز اقدام متقابل خواهد نمود.

پیشتر سازمان تجارت جهانی یارانه دادن اروپایی ها به ایرباس را غیرقانونی خوانده و آمریکا را برای اعمال تعرفه روی 7.5 میلیارد دلار کالای اروپایی مجاز دانسته بود.

واقعیت این است که بحث های تجاری بین دو بازار بزرگ صنعت هواپیمایی از سال 2004 یعنی زمانی که واشنگتن، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا را متهم به دادن یارانه به ایرباس کرد شروع شد.

در سال 2005 نیز اتحادیه اروپا طی اقدامات و آنالیز ها به این نتیجه رسید که بوئینگ به میزان 19.1 میلیارد دلار یارانه از دولت آمریکا در فاصله سال های 1989 و 2006 دریافت نموده اند.

ابتدای سال جاری سازمان تجارت جهانی اظهار داشت که آمریکا هنوز بخشی از یارانه هایی که به بوئینگ می داد را حذف ننموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 411

به "جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید