حوادث روهینگیا صنعت گردشگری میانمار را بحرانی نموده است

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الجزیره، انعکاس اخبار و تصاویر تکان دهنده از رنج مردم مسلمان میانمار نه تنها موجب خشم جهانیان شده که صنعت نوپای گردشگری این کشور را با ترس فزاینده ای روبه رو نموده است که ناشی از نگرانی از بازگشت این صنعت به دوران تاریک خود در دوران حکومت نظامی است.

حوادث روهینگیا صنعت گردشگری میانمار را بحرانی نموده است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

از زمان شروع خونریزی ها در ماه آگوست، شرکت های گردشگری شاهد روند لغو همکاری جهانی با این صنعت بودند که داشت مراحل اولیه رشد را تجربه و خود را برای ماه اکتبر و شروع فصل سفر آماده می کرد.

تان تان از شرکت نیو فنتستیک اشیا تراولز می گوید تقریبا تمام سفرهایی که برای اکتبر و نوامبر از پیش رزرو شده بودند، لغو شده اند و این به دلیل موقعیت مسلمانان در منطقه راخین اجرا شده است.

به گفته وی بیشتر گروه های گردشگری که از ژاپن، استرالیا و دیگر کشورهای آسیایی قصد داشتند به این منطقه بیایند، به دلیل عدم امنیت از این سفرها منصرف شده اند و کشورهای اروپایی نیز به صورت رسمی اعلام نموده اند که به دلیل وضعیت حقوق بشر این کشور را بایکوت می نمایند.

رهبران بریتانیا، آمریکا، فرانسه، کانادا و استرالیا رسما از خانم آنگ سان سوچی رهبر میانمار خواهان خاتمه بخشیدن به این وضعیت شده اند. اما عدم کوشش وی برای این وضعیت موجب شده تا سازمان دیده بان حقوق بشر این وضعیت را پاکسازی قومی بخواند.

نه تنها مسافران که مقامات برجسته سیاسی از جمله پرنس چارلز ولیعهد بریتانیا و همسرش سعی دارند فاصله خود را با این کشور حفظ نمایند و در حالی که قبلا تصمیم به توقفی در این کشور در پاییز سال جاری در طول سفر آسیایی خود داشتند، از این تصمیم صرف نظرکردند.

در حالی که میانمار در نیمه نخست سال 2017 شاهد رشد 22 درصدی در ورود گردشگران خارجی بود و مقامات توریستی ابراز امیدواری نموده بودند بتوانند این رقم را دو برابر نمایند و در سال 2020 آمار گردشگران خارجی را به رقم 7.5میلیون نفر برسانند، اما از ماه اوت همه چیز به هم ریخت.

این در حالی است که در ایالت راخین پایتخت باستانی و سایت باستان شناسی مقدس میانمار واقع شده استو این آشوبها موجب شده تا این منطقه به طورکلی خالی از توریست ها گردد.

یکی از راهنمایان تورهای گردشگری در این باره گفت: این امربه بی کار شدن شمار زیادی می گردد که از راه توریسم زندگی می کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 475

به "حوادث روهینگیا صنعت گردشگری میانمار را بحرانی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوادث روهینگیا صنعت گردشگری میانمار را بحرانی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید