خبرنگاران 9 پروژه بزرگراهی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش مجله عکس، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون 9پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجرا است و بتدریج تا انتها امسال به بهره برداری خواهند رسید.

خبرنگاران 9 پروژه بزرگراهی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد

به گزارش خبرنگاران ، محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در تمامی شهرستان های استان به جز شهرستان های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه آغاز شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده ها خواهیم شد.

وی بیان نمود: کوشش می گردد در سال 1401 بیش از 88 کیلومتر، سال 1402 حدود 90 کیلومتر و سال 1403 نیز 98 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث گردد.

حیدری گفت: برای احداث و راه اندازی 582 کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

وی با بیان اینکه 536 کیلومتر از راه های اصلی استان دارای ردیف ملی است، اضافه نمود: در سال 96 مقدار 427 کیلومتر از راه های استان پیوست بودجه داشت که این رقم در سه سال اخیر به 536 کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده اردبیل - سرچم به طول 177 کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می گردد، اظهارکرد: عملیات اجرایی قطعات 1 و 2 این راستا به طول 35 کیلومتر آغاز شده و تا سرانجام بهار سال جاری به بهره برداری می رسد.

حیدری به اجرایی شدن 135 کیلومتر احداث چهارخطه اردبیل- سرچم با 4500 میلیارد ریال اعتبار اشاره نمود و گفت: قطعات 3 و 4 این پروژه اخیرا به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شده که در مجموع 90 کیلومتر آن در حال اجراست و 45 کیلومتر دیگر هم توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا خواهد شد.

وی گفت: 42 کیلومتر به جامانده از راستا اردبیل - سرچم نیز در حال مطالعه است و تا سه سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه قطعه ای از راه خلخال - منجیل که با عنوان پروژه راه سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، اضافه نمود: این جاده راستای مشترک بین 2 استان اردبیل و زنجان به طول 55 کیلومتر است که از این مسافت 37.5 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استحفاظی استان زنجان واقع شده است.

به گفته وی، در سال های گذشته 4.5 کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر 42 کیلومتر از راستا در حوزه استحفاطی استان اردبیل اجرا می گردد و پیشرفت فیزیکی راستا در این حوزه تا به امروز 30 درصد است.

حیدری درباره احداث مسکن ملی در استان اردبیل هم گفت: پنج هزار واحد مسکن در این استان احداث می گردد که سه هزار و 500 واحد آن مربوط به اردبیل و یک هزار و 500 واحد دیگر هم مربوط به شهرستان های دیگر استان است.

حیدری اضافه نمود: زمین مورداحتیاج برای احداث این واحدها بصورت رایگان تامین شده و عملیات اجرایی تمام واحدها تا یک هفته آینده آغاز می گردد.

وی با بیان اینکه کوشش دولت بر این است تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند، اضافه نمود: قیمت ساخت و ساز این واحدها پایین است و در کنار آن پروژه های مشارکتی نیز در حال اجراست.

استان اردبیل 185 کیلومتر بزرگراه، 716 کیلومتر راه اصلی، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1611

به "خبرنگاران 9 پروژه بزرگراهی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 9 پروژه بزرگراهی سال جاری در استان اردبیل بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید