دستگاه ها نسبت به توسعه اشتغال در خدابنده همکاری کنند

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جمشید انصاری در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان شرایط اشتغال در شهرستان خدابنده را مطلوب و بالاتر از میانگین این استان خواند و افزود: نرخ بیکاری شهری در خدابنده کمتر از 7 درصد است در حالیکه متوسط نرخ بیکاری شهری در این استان حدود 8.6 درصد محسوب می شود.

دستگاه ها نسبت به توسعه اشتغال در خدابنده همکاری کنند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

وی از دستگاه ها و موسسه های حمایتی خواست تا در توسعه اشتغال در شهرستان خدابنده همکاری داشته باشند و تاکید کرد: جهاد کشاورزی در توسعه باغ ها و کشت گلخانه ای در این شهرستان برنامه ریزی لازم ا انجام دهد.

انصاری به افزایش قابل توجه حجم تسهیلات اعطایی از سوی صندوق توسعه کارآفرینی امید اشاره کرد و اضافه کرد: در دو سال گذشته با تغییر رویکرد در ارائه تسهیلات این صندوق، به صورت موثرتری در ایجاد اشتغال گام برداشته شده است.

استاندار زنجان تقویت منابع و امکانات این صندوق در سراسر کشور را یکی از سیاست های دولت عنوان و ابراز امیدواری کرد با ورود صندوق توسعه کارآفرینی امید به حوزه های جدید، شاهد توسعه اشتغال بویژه در کسب و کارهای زود بازده باشیم.

وی یادآورشد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که با ادغام تمامی صندوق های توسعه کارآفرینی در کشور، یک بانک مرتبط با مسائل کسب و کارهای خرد در کشور ایجاد شود تا بتواند منابع و اعتبارات بیشتری جذب کند.

انصاری به کاهش تسهیلات ارائه شده از سوی صندوق توسعه کارآفرینی در حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: بیشترین تسهیلات صندوق توسعه کارآفرینی در مناطق شهری، به فعالیت های متناسب با زمینه کاری صندوق از قبیل مشاغل خانگی اختصاص یافته و در مناطق روستایی فقط در بخش خدمات به ارائه تسهیلات می پردازد و بخش قابل توجهی از فعالیت های کشاورزی در قالب پشتیبان های خدماتی به دریافت تسهیلات پرداخته اند.

وی نرخ بیکاری روستایی شرایط استان زنجان و شهرستان خدابنده را قابل قبول گفت و یادآورشد: نرخ بیکاری روستایی در کشور 7.4 درصد است ولی این رقم در استان زنجان به 3.2 درصد می رسد.

انصاری اظهار کرد: برای نرخ بیکاری کمتر از پنج درصد نیازی به اجرای برنامه های ضربتی و خاص وجود ندارد و با برنامه ریزی در فرایند عادی نیز می توان این میزان را کاهش داد.

استاندار زنجان از فرماندار خدابنده خواست تا با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی، برنامه مشخصی برای اشتغال در شهرستان خدابنده ارائه کنند و با ایجاد مشاغل جدید در روستاها، نرخ بیکاری روستایی را کاهش دهند.

انصاری از آمادگی دستگاه های حمایتی از قبیل صندوق کارآفرینی امید، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای ارائه آموزش ها و تسهیلات لازم به ویژه در روستاها خبر داد و گفت: باید مشاغل خانگی (هم در حوزه صنایع دستی و هم در حوزه کشاورزی) که بازار کار مشخصی دارند شناسایی شوند و با هدفگذاری مشخص به خصوص در روستاها از این مشاغل حمایت های لازم انجام شود.

انصاری بر توسعه خدمات فنی متناسب با شیوه های مدرن زندگی و تولید در مراکز دهستان ها و بخش ها تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ادوات کشاورزی پیشرفته، توسعه گازرسانی به روستاها و استفاده از لوازم فنی در جوامع امروزی، ضرورت ارائه خدمات فنی و رفع مسائل را اجتناب ناپذیر کرده و با ارائه این خدمات در دهستان و بخش ها می توان از مراجعه روستاییان به شهرها برای استفاده از این خدمات جلوگیری کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید استان زنجان تسهیلات این صندوق را در سه بخش قابل ارائه مطرح نمود و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 100 میلیون ریال با بازپرداخت 36 ماهه، تسهیلات خود اشتغالی تا سقف 300 میلیون ریال با بازپرداخت 60 ماهه و تسهیلات کارآفرینی و کارفرمایی برای کارگاه های کمتر از 10 نفر نیروی کار تا سقف یک میلیارد ریال با بازپرداخت 60 ماهه از جمله تسهیلات ارائه شده صندوق از سال 85 تا به امروز است.

ناصر وفایی با بیان اینکه صندوق توسعه کارآفرینی امید از سال 85 تا 9 ماهه نخست سالجاری به 9 هزار و 828 نفر با اعتبار حدود 880 میلیارد ریال، تسهیلات پرداخت کرده است، گفت: در سالجاری 63درصد تسهیلات در حوزه خدمات، 20 درصد در حوزه صنعت و 17 درصد در حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در 9 ماهه ابتدای سالجاری با پرداخت 165 میلیارد ریال، 80 درصد منابع در سراسر استان جذب شده و صندوق توسعه کارآفرینی امید از سال 90 تا به امروز با پرداخت 112 میلیارد ریال تسهیلات به 23 طرح شرکت های دانش بنیان، زمینه اشتغال 70 نفر را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 855

به "دستگاه ها نسبت به توسعه اشتغال در خدابنده همکاری کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها نسبت به توسعه اشتغال در خدابنده همکاری کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید