راهنمایان گردشگری دنیا از آثار تاریخی برجسته قزوین بازدید می نمایند

به گزارش مجله عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: برای بازدید راهنمایان گردشگری دنیا از قزوین بنای تاریخی چهلستون، مسجد نبی و سرای سعدالسلطنه انتخاب شده است.

راهنمایان گردشگری دنیا از آثار تاریخی برجسته قزوین بازدید می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط ادامه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از قزوین، محمد علی حضرتی ها صبح امروز در شورای روابط خارجه استانداری قزوین که با حضور حسینیان سرکنسول ایران در عراق، استاندار قزوین و جمعی از مسئولین استانی برگزار گردید گفت: میزبانی از راهنمایان گردشگری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری مهم ترین اتفاق گردشگری استان قزوین در چندین سال گذشته محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: کشور ایران میزبان 400 گردشگر از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از سراسر جهان خواهد بود که خوشبختانه بخشی از سفر این راهنمایان گردشگری به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: مسئله ای که این میزبانی را برجسته تر نموده است میهمانان ویژه این کنوانسیون جهانی هستند چرا که هر کدام از این راهنمایان گردشگری، تاثیر گذارترین افراد در چرخه گردشگری کشورهای خود به حساب می آیند.

حضرتی ها گفت: از سوی دیگر این افراد با دقت خاصی برای هدایت تورهای گردشگری آینده از کشور ملاقات خواهند کرد و جای خوشحالی دارد که استان قزوین برای بخشی از این میزبانی انتخاب شده است.

وی اذعان داشت: برنامه ریزی ها برای این میزبانی از اوایل سال 94 شروع شد و نهایتا با تایید استان قزوین، این استان توانست در جمع 5 شهر مقصد گردشگری این راهنمایان گردشگری حضور پیدا کند.

مدیرکل صنایع دستی قزوین اضافه نمود: استان های زنجان، همدان، اصفهان، یرد و کاشان میزبان این راهنمایان گردشگری خواهند بود.

حضرتی ها با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده برای برگزاری هرچه بهتر این میزبانی گفت: گردشگران ابتدا از راستا خط ویژه ولیعصر به میدان آزادی وارد شهر قزوین می شوند و مراسم استقبال در مجموعه چهل ستون برگزار خواهد شد.

وی گفت: پس از چهلستون راهنمایان گردشگری از راستا سرای سعدالسلطنه و سپس مسجد النبی قزوین بازدید خود را ادامه خواهند داد.

مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان قزوین توضیح داد: البته برای تنظیم و مدیریت زمان برنامه های ما از تهران شروع می گردد و در طول راستا به سمت قزوین با استفاده از راهنمایان گردشگری متبحر و کیلیپ های فراهم شده به زبان انگلیسی این راهنمایان گردشگری را با استان قزوین آشنا خواهیم کرد.

حضرتی های ابراز داشت: برای تمام طول مدت حضور این دوستان در قزوین و راستا انتقال به قزوین برنامه های متفاوتی تدارک دیده شده است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده بیشترین استفاده را ببریم.

وی همچنین در انتها سخنان خود با اشاره به مشکل همیشگی نبود سرویس بهداشتی فرنگی مناسب گردشگران در شهرهایی نظیر قزوین گفت: برای رفع کردن این مشکل 10 چشمه سرویس بهداشتی فرنگی در مجموعه چهل ستون و 2 چشمه در سرای سعدالسلطنه ایجاد شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 734

به "راهنمایان گردشگری دنیا از آثار تاریخی برجسته قزوین بازدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری دنیا از آثار تاریخی برجسته قزوین بازدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید