رتبه بندی معلمان گرفتار در مرحله تأمین بودجه

به گزارش مجله عکس، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اکنون در این مرحله گیر نموده ایم که منابع اقتصادی را برای رتبه بندی تعریف کنیم البته قطعاً 200 هزار میلیارد تومان نیست.

رتبه بندی معلمان گرفتار در مرحله تأمین بودجه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین حق وردی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: اصل نخست حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است، جلسات متعددی درباره برترین شیوه بازگشایی مدارس برگزار گردید، با توجه به اینکه واکسیناسیون تکمیل نشده و برای دانش آموزان به تازگی شروع شده است، قرار شد بازگشایی حضوری نداشته باشیم و پس از تکمیل واکسیناسیون به تدریج در طول سال به سمت آموزش حضوری برویم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه آموزش مجازی یک انتخاب نیست و فرآیند تعلیم و تربیت به درستی اتفاق نمی افتد، اما حضوری شدن آموزش باید با تضمین سلامت باشد.

حق وردی درباره کیفیت آموزشی گفت: تا زندگی معلمان را براساس شرایط اقتصادی جامعه تامین نکنیم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم کیفیت آموزش خود را نشان دهد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه بندی معلمان اسم کرد: رتبه بندی معلمان باید اوایل دهه 90 اجرا می شد، اما اواخر دولت قبل لایحه رتبه بندی به مجلس فرستاده شد، این لایحه در کمیسیون آموزش آنالیز و نقایص برطرف شد.

وی ادامه داد: مسئله ای که پیش آمده این است که دولت، اجرای رتبه بندی معلمان را در سه سال برنامه ریزی نموده بود، در بودجه سال جاری 15 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی گذاشته بودیم، فرهنگیان نگران نباشند سال جاری به هر صورت رتبه بندی اجرا می گردد.

حق وردی بیان نمود: لایحه دولت بار اقتصادی معین داشت و با مصوبه مجلس بار اقتصادی افزایش یافت و، چون زیاد شد قطعا شورای نگهبان آن را رد می نماید. اگر لایحه رتبه بندی دولت اجرا گردد، حقوق معلمان حدود 25 درصد از میانه دریافتی کارمندان دولت بیشتر می گردد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: بودجه آموزش و پرورش، 115 هزار میلیارد تومان است، اگر بخواهیم رتبه بندی را متناظر با 80 درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه ها اجرا کنیم، 200 هزار میلیارد تومان بار اقتصادی دارد، اکنون بحث مجلس این است که رتبه بندی اجرا و اصل 75 نگردد.

وی ادامه داد: اکنون در این مرحله گیر نموده ایم که منابع اقتصادی را برای رتبه بندی تعریف کنیم البته قطعا 200 هزار میلیارد تومان نیست، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در حال آنالیز رتبه بندی هستند تا مشکل حل گردد، اگر حل شد در ماه های آینده شاهد اجرا رتبه بندی خواهیم بود.

حق وردی در برنامه تلویزیونی به وقت ایران با بیان اینکه یکی از بحث هایی که در آموزش مجازی داریم، برطرف محرومیت از دانش آموزانی است که به هر اسم دسترسی به این امکانات ندارند، گفت: حدود 3 میلیون تا 3.5 میلیون نفر هستند البته همه این ها به دلایل مختلف دسترسی ندارند مثلا در منطقه ها مرزی تحت پوشش شبکه نیستند. یکی از برنامه هایی که هم دولت و هم مجلس باید بیشتر توجه کند، برطرف محرومیت این 3.5 میلیون دانش آموز است که امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1850

به "رتبه بندی معلمان گرفتار در مرحله تأمین بودجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی معلمان گرفتار در مرحله تأمین بودجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید