سلامت دانش آموزان در برگزاری امتحانات حضوری از اولویت های استان است

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضدعفونی حوزه های برگزاری آزمون قبل از حضور دانش آموزان و آماده نمودن آن برای روزهای امتحانات، صحت و سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی را اولویت اول استان دانست و با اشاره به حساسیت موضوع، گفت: کلیه مراقبت های لازم در این خصوص باید پیش بینی گردد .

سلامت دانش آموزان در برگزاری امتحانات حضوری از اولویت های استان است

رشید قربانی امروز (21اردیبهشت) در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و منطقه ها، با اشاره به اهمیت امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های بهداشتی مهم ترین اولویت است .

وی اسم کرد: با تصمیم ستاد ملی کرونا، وظایف و تکالیف آموزش و پرورش در برگزاری آزمون ها به خصوص امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم معین و خط مشی ها معین شده است .

قربانی با اشاره به تجربه سال گذشته استان در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم و حساسیست موضوع، بر تمهید مقدمات کامل، اجرایی نمودن شیوه نامه های ابلاغی در مورد نحوه برگزاری امتحانات و بعلاوه پروتکل های بهداشتی تاکید نمود و اضافه نمود: در امتحانات پیش رو باید به سلامت دانش آموزان و صحت برگزاری آزمون ها توجه و ضمن توجیه مسئولین؛ عوامل اجرایی، افراد با تجربه و کارآمد انتخاب و نظارت لازم بر فرآیند کار صورت گیرد .

وی با اشاره به اهمیت امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم، مدیریت و کنترل برگزاری آزمون ها و هم چنین شرایط حاکم و ضرورت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، اظهار کرد: حوزه های برگزاری آزمون باید مناسب با اولویت در فضای باز و با جمعیت دانش آموزی کم، پیش بینی 2 متر فاصله برای چینش جایگاه و رعایت ضوابط ابلاغی برابر دستورالعمل های بهداشتی باشد.

قربانی اضافه نمود : بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، در صورت احتیاج شهرستان ها و منطقه ها می توانند از فضای دانشگاه ها، سالن های ورزشی دارای تهویه استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بعلاوه از اختصاص اعتبارات لازم برای مدارس مجری برگزاری آزمون ها و امتحانات حضوری به منظور تهیه اقلام بهداشتی مورد احتیاج اطلاع داد و گفت: مدارس باید نسبت به تهیه اقلام بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی و تعبیه آن در ورودی حوزه ها اقدام و تمامی مجریان و دانش آموزان و دست اندرکاران باید در زمان حضور از ماسک استفاده کنند.

وی ارزیابی اقدامات حوزه های آزمونی و نظارت بر فعالیت آن ها را از برنامه های ستاد امتحانات آموزش و پرورش و بهداشت و درمان استان اسم کرد و با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تخصصی، خواهان اطلاع رسانی به دانش آموزان و خانواده ها برای عدم تجمع در ورودی حوزه های آزمونی، جلو مدارس به خصوص در زمان ورود و خروج دانش آموزان شد.

قربانی بعلاوه اضافه نمود: باید محل مناسبی(اتاق ایزوله) برای افراد بیمار و دارای مشکل در زمان برگزاری آزمون پیش بینی و در صورت احتیاج، از دانش آموزان مذکور امتحان به صورت جداگانه گرفته گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آزمون حضوری دانش آموزان پایه نهم اشاره نمود و با بیان اینکه امتحانات این دانش آموزان در مدرسه محل تحصیل آنان و به صورت هماهنگ برگزار می گردد، توضیح داد: کلیه اقدامات در برگزاری امتحانات این پایه تحصیلی به خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی حوزه های اجراء، چینش جایگاه ها با فاصله دو متر، عدم تجمع در زمان ورود و خروج و جلو مدارس، تهویه حوزه های آزمونی، استفاده بیشتر از فضای آکادمی و کلاس بیشتر با دانش آموز کمتر مورد تاکید است.

وی با تاکید بر ضدعفونی حوزه های برگزاری آزمون قبل از حضور دانش آموزان و آماده نمودن آن برای روزهای امتحانات، صحت و سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی را اولویت اول استان دانست و با اشاره به حساسیت موضوع، گفت: کلیه مراقبت های لازم در این خصوص باید پیش بینی گردد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در سرانجام با اشاره به در پیش بودن آزمون های ورودی مدارس خاص از جمله استعدادهای درخشان، نمونه دولتی ، مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزان و هم چنین کنکور سراسری بر تمهید مقدمات و پیش بینی اقدامات تاکید و از زحمات و کوشش های دست اندرکاران حوزه سنجش در سطح استان و شهرستان ها و منطقه ها و هم چنین همراهی و همکاری کلیه فرهنگیان در برگزاری آزمون ها تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1773

به "سلامت دانش آموزان در برگزاری امتحانات حضوری از اولویت های استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت دانش آموزان در برگزاری امتحانات حضوری از اولویت های استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید