سهم آموزش و پرورش در بودجه قابل قبول نیست

به گزارش مجله عکس، تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت سهم آموزش و پرورش به نسبت جمعیت و اهمیت آن سهم قابل قبولی در بودجه نیست؛ حتی در حوزه های پرورشی هم سهم بسیار ناچیز و اندک است.

سهم آموزش و پرورش در بودجه قابل قبول نیست

محسن زنگنه در گفت وگو با پانا در مورد بودجه آموزش و پرورش، اظهار کرد: سهم آموزش و پرورش به نسبت جمعیت و اهمیت بسیار ناچیز و اندک است و این ایرادی است که سال های گذشته نیز بر بودجه وارد بوده است، این رویه به یک اپیدمی تبدیل شده است و هر ساله شاهد هستیم که این کاهش بودجه تکرار می گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: البته با 25 هزار میلیاردی که ما در طرح رتبه بندی در نظر گرفتیم، مقداری کاهش بودجه آموزش و پرورش ترمیم می گردد اما در مجموع بودجه حوزه آموزش ما با توجه به اهمیت آن ناچیز است.

وی با بیان اینکه در بیشتر کشورهای جهان متولی آموزش و پرورش دولت است، گفت: آموزش عالی یا بخش های فنی و حرفه ای ممکن است بخش های خصوصی ورود نمایند اما در حوزه آموزش و پرورش به جهت زیرساخت های تربیتی و آموزشی، بحث انتفاعی در آن جایگاهی ندارد، معمولاً دولت ها سعی می نمایند که سهم عمده ای از آن را خودشان هزینه نمایند. با این استدلال سهم آموزش و پرورش در بودجه قابل تامل است.

زنگنه افزود: بعید می دانم رقمی که برای رتبه بندی در نظر گرفته شده است در کمیسیون تلفیق افزایش یابد.

وی گفت: از آنجایی که بحث رتبه بندی اکنون و در امسال مصوب شده و براساس شاکله ای بسته شده است، تغییر و افزایش 25 هزار میلیارد، تمامی محاسبات سازمان برنامه، دولت و آموزش و پرورش را بهم می زند؛ بعید می دانم که 25 هزار میلیارد تغییر کند و احتمالاً همان رقم تصویب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2034

به "سهم آموزش و پرورش در بودجه قابل قبول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم آموزش و پرورش در بودجه قابل قبول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید