شب زشت و زیبای شب گذشته فوتبال اروپا

به گزارش مجله عکس، هر کودک و نوجوانی از کوچه پس کوچه های برزیل تا بیابان های تفته نیجریه، از شرجی تایلند تا کوه های بولیوی آرزویش این است که به اروپا برود.

شب زشت و زیبای شب گذشته فوتبال اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

خبرنگاران؛ احسان محمدی- اروپا کوچکترین قاره دنیاست اما زیباترین فوتبال آنجا بازی می گردد. با کیفیت ترین و چشم نوازترین. برای همین است که هر کودک و نوجوانی از کوچه پس کوچه های برزیل تا بیابان های تفته نیجریه، از شرجی تایلند تا کوه های بولیوی آرزویش این است که به اروپا برود.

فوتبال اروپا دیشب شاهد دو صحنه زشت و زیبا بود.

زیبا: اگر در یک مسابقه رسمی بازیکن حریف قوزک پای بازیکن شما را بشکند با او چه رفتاری می کنید؟ در فوتبال ایران حتی یک خطای کوچک هم خیلی وقت ها باعث حمله ور شدن بازیکنان هم تیمی به سوی حریف می گردد اما دیشب در لیگ برتر جزیره، کاپیتان تیم اورتون و چند بازیکن این تیم به رختکن تیم تاتنهام رفتند تا به سونگ هیون مین که پای بازیکن آنها را شکسته بود دلداری بدهند!

دیشب در خلال دیدار اورتون- تاتنهام، سون در حاشیه زمین با تکلی خطرناک، آندره گومس بازیکن پرتغالی حریف را سرنگون کرد. گومس به سرژ اوریه دیگر بازیکن تاتنهام برخورد نموده و از ناحیه قوزک پا به شدت آسیب ببیند. لوکاس مورا برای اینکه صحنه پیچیده شدن قوزک بازیکن حریف را نبیند دست هایش را مقابل صورتش گرفت، سرژ اوریه وسط زمین دست هایش را به حالت دعا گرفت و سون که متوجه شد چه اتفاق تلخی افتاده، گریه کرد.

بعضی از بازیکنان اورتون از جمله جردن پیکفورد دروازه بان این تیم او را آرام کردند اما در نشست مطبوعاتی خاتمه بازی پوچتینو سرمربی تاتنهام گفت: می خواهم از کاپیتان اورتون کلمن و بازیکنان این تیم تشکر کنم. آنها به رختکن ما آمدند و سعی کردند سون را آرام نمایند. او بعد از این خیلی آرام تر شد

این ماجرا گرچه تلخ بود اما رفتار انسانی بازیکنان اورتون که می دانستند اگر بازیکن خودی جسمش مصدوم شده، بازیکن حریف هم از لحاظ روحی تحت فشار است، بسیار انسانی و آموزنده بود.

زشت: ماه پیش بعد از حاشیه های دیدار گل ریحان البرز و استقلال تهران در یادداشتی با عنوان دست بردارید از استراماچونی در خصوص ما چی فکر می کنه؟ نوشتم که برخلاف آنچه بعضی فکر می نمایند که اینجا همه چیز سیاه است و در اروپا همه چیز گل و بلبل است، اتفاقاً در فوتبال ایتالیا که استراماچونی از آنجا آمده، بارها رفتارهای زشت و شرم آوری اتفاق افتاده است.

شب گذشته باز هم فوتبال این کشور شرمنده شد. ماریو بالوتلی، مهاجم ایتالیایی برشیا وقتی از سوی طرفداران هلاس ورونا بار دیگر هدف شعارهای نژادپرستانه نهاده شد، وسط زمین توپ را برداشت و با سوی آنها توپ شوت کرد و بعد از زمین بازی بیرون رفت.

بازیکنان خودی و حریف کوشش کردند او را آرام نمایند و به زمین برگردانند، بلندگوی استادیوم بیانیه ضدنژادپرستی خواند و انسانهای حاضر در استادیوم عرق شرم ریختند. بالوتلی به زمین برگشت و اتفاقاً در دقیقه 85 به زیبایی هرچه تمامتر به ورونا گل زد اما این لکه ننگ روی چهره فوتبال ایتالیا بار دیگر خودنمایی کرد. حتی در دیدار رم و ناپولی هم شعارهای نژادپرستانه آنقدر بالا گرفت که داور بازی را برای دقایقی قطع کرد.

اینکه در قلب اروپا و در ورزشی که همیشه بر نقش دوستی افزایی و تکثیر حس خوب لذت در آن اصرار شده شاهد چنین رفتارهای زشتی باشیم که گمان می کردیم به قرن های پیش تعلق دارد، شرم آور است. دیشب طرفداران نژادپرست، فوتبال زیبا را زشت کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 483

به "شب زشت و زیبای شب گذشته فوتبال اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب زشت و زیبای شب گذشته فوتبال اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید