عمر طولانی با خوردن شام در ساعت 7 عصر!

به گزارش مجله عکس، مطالعه ای تازه نشان می دهد که صرف شام در ساعت 7 عصر ممکن است به شما یاری کند عمری طولانی تر داشته باشید.

عمر طولانی با خوردن شام در ساعت 7 عصر!

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز؛ همانطور که پیش تر می دانستید عوامل مرتبط با سبک زندگی مانند اندازه ورزش روزانه و هم چنین مدت خواب شبانه بر سلامت شما تاثیر می گذارند و حتی ممکن است بر طول عمر شما تاثیرگذار باشند.

بر اساس مطالعه ای تازه که نتیجه آن در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شده اکنون شواهدی وجود دارند که نشان می دهند کسانی که شام را زودتر صرف می نمایند ممکن است برای مدت زمانی طولانی تر زندگی نمایند.

این پژوهش بر روی جمعیت لاکوئیلا استانی در منطقه آبروزو در ایتالیا اجرا شده است. این منطقه دارای جمعیت بالایی از افراد مسن (بین 90 تا 99 ساله) و افراد 100 ساله است. در این پژوهش 68 فرد 90 ساله تا صد ساله مورد آنالیز قرار گرفته اند. پژوهشگران دریافتند که آنان زودتر از سایرین معمولا در حدود ساعت 7:15 عصر هر شب شام خورده اند.

پس از کاوش در یافته های پژوهشگران آنان هم چنین خاطرنشان کردند که این گروه از رژیم غذایی حاوی کالری فشرده ای پیروی می کردند (آنان از زمان شام تا ناهار روز بعد به مدت 17.5 ساعت کالری کمی دریافت می کردند).

به طور کلی پاسخ دهندگان در نظرسنجی مقادیر زیادی غلات، سبزیجات، میوه ها و حبوبات مصرف می کردند. در مقابل، آنان مقادیر کم گوشت، گوشت فرآوری شده و تخم مرغ و اندازه کمی شیرینی مصرف می کردند. آن ها هم چنین فعالیت بدنی خود را با کار در زمین های شان ادامه داده بودند.

پژوهشگران این آنالیز افزوده اند:نتایج ما اهمیت کاهش روزانه محدودیت کالری، ممانعت از استرس پس از غذای شبانه و بهینه سازی پاسخ متابولیک مرتبط با مصرف زیاد غذا های گیاهی و فعالیت بدنی برای طول عمر صد ساله های آبروزو را تایید می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2108

به "عمر طولانی با خوردن شام در ساعت 7 عصر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر طولانی با خوردن شام در ساعت 7 عصر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید