فیلم برگزیده کن نماینده کانادا در اسکار شد

به گزارش مجله عکس، خبرگزاری ایسنا: این تنها خاتمه دنیاست به کارگردانی زاویه دولان به عنوان نماینده سینمای کانادا در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار انتخاب شد.

فیلم برگزیده کن نماینده کانادا در اسکار شد

از سفر با تور کانادا نوروز لذت ببرید.

به نقل از هالیوود ریپورتر، در این تنها خاتمه دنیاست که در شصت وهفتمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد مهم سینمایی را از ان خود کرد، بازیگران مطرحی چون ماریون کوتیلار، وننسنت کَسل و لئا سیدو مقابل دوربین زاویه دولان رفته اند و داستان فیلم نیز درباره نویسنده ای است که پس از 12 سال به زادگاش بازمی گردد تا خانواده اش را از مرگ قریب الوقوعش مطلع سازد.

دولان در سال 2014 نیز با فیلم مامی نماینده سینمای کانادا در اسکار بود اما نتوانست به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یابد.

سینمای کانادا در شش سال اخیر چهار بار با فیلم های آتش از دنیس ویلنوو، موسیو لازار ساخته فیلیپ فالاردو، شورشی از کیم اِن گوین و در تاریکی از آگنیزکا هولاند به جمع نامزدهای نهایی اسکار خارجی راه یافته است.

کانادا آخرین بار در سال 2003 با فیلم مستقل حمله بربرها به کارگردانی دنیس آرسند پیروز به کسب اسکار خارجی شده است.

آخرین فرصت برای ارائه آثار از سوی کشورهای مختلف و سینماگران تاریخ سوم اکتبر 2016 (12 مهر) اعلام شده است. فهرست اولیه 9 فیلم خارجی نامزد در جوایز اسکار 2016 روز 17 ژانویه و پنج نامزد نهایی نیز روز 24 ژانویه معرفی می شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس آنجلس برگزار می گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 429

به "فیلم برگزیده کن نماینده کانادا در اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم برگزیده کن نماینده کانادا در اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید