قطار وزارت فرهنگ روی ریل عدالت

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران ، از تاریخ سوم شهریور 1400 که سکانداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی اسماعیلی، سپرده شد سعی بر آن شد تا آنچه وعده داده شده در میدان عمل به منصه ظهور برسد.

قطار وزارت فرهنگ روی ریل عدالت

اجرای عدالت فرهنگی با سفر به بیش از 95 استان و شهرستان

از آنجا که تأکید همیشگی شخص رئیس جمهور بر دوری از پشت میز نشینی و حضور میدانی مسئولان در میدان بوده در همین زمینه هم بیش از 95 سفر استانی به وسیله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی اجرا شده تا در این ملاقاتها و گفت وگوی چهره به چهره با مردم شخص وزیر و معاونان در بخش های مختلف در جریان مسائل قرار بگیرند. توجه به ظرفیت موجود در پیشکسوتان هر استان در ملاقات با آن ها مورد توجه قرار گرفته و سعی بر آن شده تا با تکیه بر توان این افراد و آگاهی آنها از مسائل در صدد اجرای هر چه بیشتر عدالت فرهنگی قدم برداشت. بعلاوه تقدیر از این افراد از دیگر بخش های مهم سفرهای استانی بود.

ملاقات با تشکل های مردم نهاد و توجه به توان این نهاد ها، گفت وگو با رسانه های محلی و بازدید و افتتاح پروژه ها و سرکشی به منطقه ها محروم و کم برخوردار را هم می توان به سایر برنامه های اجرا شده در سفرهای استانی افزود تا به این شکل صورت بندی دقیقی از آنچه در سفرهای استانی اتفاق افتاده ارائه شده باشد.

در همین زمینه راه اندازی، افتتاح و تکمیل 39 پروژه عمرانی و مجتمع فرهنگی و هنری کم نظیر در 26 استان کشور از جمله مجتمع های فرهنگی و هنری ارومیه، ساری، کرمان، یزد، یاسوج و اراک با زیر بناهای بالای 14000 متر مربع در هر پروژه و مجتمع های فرهنگی، هنری گواور، بیستون، سرپل ذهاب و سایر استان ها هم از اهم پروژه هایی است که در زمینه برقراری عدالت فرهنگی اجرا شده است.

توانمندسازی بیش از 100 هزار نفر هنرجو در منطقه ها محروم

توجه به بحث آموزش و توانمندسازی افراد در منطقه ها محروم از دیگر برنامه های مهم پیگیری شده در دولت سیزدهم بود که در همین زمینه هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای طرح های توانمندسازی و برگزاری دوره های رایگان آموزشی در راستای بالقوه کردن استعداد و توانایی این نیروها و تبدیل آنها به نیروهای کاری برآمد.

در همین زمینه مطابق آمار طرح های توانمندسازی در قالب انواع آموزش ها در 21 استان و 430 شهرستان و در 51 رشته هنری با شرکت بیش از 60 هزار نفر برگزار گردید. بعلاوه راه اندازی 10 باب هنرستان و آکادمی آزاد هنری در منطقه ها محروم در استان های آذربایجان غربی، ایلام، جنوب کرمان، خراسان شمالی، خوزستان و... از دیگر اقدامات مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه بود.

**افزایش 40 درصدی ظرفیت سالن نمایش در منطقه ها محروم

از دیگر اقدامات وزرات فرهنگ در زمینه اجرای عدالت فرهنگی که از سیاست های دولت سیزدهم است، افزایش حدود 40 درصدی ظرفیت سالن نمایش در منطقه ها محروم و فاقد سالن نمایش فیلم بود در همین زمینه مطابق آمار چیزی حدود 13927 صندلی به ظرفیت نمایشی فیلم کشور اضافه شده که این اقدام در نوع خود خاص و قابل توجه است. بازسازی و نوسازی بیش از 15 سینما و بروزرسانی و ارتقای تجهیزات صوت و نمایش 14 سالن نمایش در کشور و اکران 581 فیلم در 202 شهرستان در قالب طرح سینما سیار در منطقه ها محروم و کم برخوردار هم از دیگر اقدامات مهم وزارت فرهنگ در مسیر تحقق عدالت فرهنگی است.

**وزیر فرهنگ پای ثابت میز خدمت و گفت وگوی صریح با مردم

میز خدمت در راستای تحقق اهداف دولت مردمی همیشه محل گفت وگوی صریح و بدون واسطه مسئولان با مردم بوده و وزیر فرهنگ در راستای تحقق به همین هدف همیشه پای ثابت و حاضر این میز بوده است.

محمدمهدی اسماعیلی در سفرهای استانی فرصت را مغتنم شمرده و با حضور پای میز خدمت گوش شنوای درد و دل مردم و اهالی رسانه می گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گفت وگوی بی واسطه با مردم به آنالیز مسائل اقشار مختلف مردم بویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه پرداخته و در جریان مسائل جاری قرار می گیرد.

به گزارش ایبنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد مرکز پاسخگویی برای تسهیل و بهبود پاسخگویی در خصوص مجوزها و خدمات و فراهم سازی وبگاه سخنی با وزیر در پورتال وزارتخانه و امکان ثبت درخواست های هم وطنان و ذی نفعان و پاسخگویی سریع به درخواست ها پیرو تحقق هرچه بیشتر شعار دولت مردمی است که به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2321

به "قطار وزارت فرهنگ روی ریل عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار وزارت فرهنگ روی ریل عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید