مجلس برای قراردادهای فوتبالی قانون وضع می کند، روشن شدن تکلیف قرارداد ویلموتس از سوی قوه قضائیه

به گزارش مجله عکس، عضو فراکسیون ورزش مجلس از ارسال پرونده قرارداد مربی اسبق تیم ملی فوتبال به قوه قضائیه خبر داد و گفت: در صورت لزوم، سقف و کفی برای قراردادهای فوتبالی لحاظ می شود.

مجلس برای قراردادهای فوتبالی قانون وضع می کند، روشن شدن تکلیف قرارداد ویلموتس از سوی قوه قضائیه

احسان قاضی زاده هاشمی در مصاحبه با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی فراکسیون ورزش مجلس در موضوع پرونده قرارداد ویلموتس، گفت: این پرونده برای رسیدگی نهایی به قوه قضائیه ارسال شده است.

وی با تأکید بر اینکه قرارداد منعقدشده با ویلموتس ازلحاظ عدد و رقم تا به امروز در تاریخ ایران سابقه نداشته است، افزود: چنین رسوایی در قرارداد با مربیان خارجی تا به امروز رخ نداده بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته نیز مجلس به برخی از قراردادهای خارجی در حوزه ورزش ورود داشته است، گفت: در خصوص قراردادهای خارجی که پیش ازاین منعقدشده موضوع مدنظر این است که افراد در ایران بوده اند و هدایت تیم را بر عهده داشته اند اما ویلموتس برای 20 روز حضور در ایران این میزان پول را گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مربی اسبق تیم ملی فوتبال پول گزافی برای عدم حضور و عدم همراهی تیم ملی دریافت کرده است، افزود: طبق اخبار واصله، پیگیری برای بازگرداندن وجوه پرداخت شده در حال جریان است اما امیدی به بازگشت این منابع وجود ندارد.

  • قرارداد ویلموتس نشان از وجود دست های پشت پرده فساد در فوتبال است/ تحقیق و تفحص در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • احضار سلطانی فر به مجلس برای پاسخگویی درباره جریمه قرارداد ویلموتس/ قرارداد مشکوکی منعقد شده است

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند، گفت: از قوه قضائیه خواسته ایم برخورد مقتدرانه با این پرونده داشته باشد و در حوزه نظارتی نیز مجلس بحث سؤال از وزیر ورزش را در دستور کار قرار داده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است مجلس چارچوبی برای سقف و کف قراردادهای فوتبالی در نظر گرفته و به صورت قانون وضع کند، افزود: اگر وزارت ورزش لایحه ای دراین باره ارائه نکند مجلس به تدوین و اجرای قانونی در این حوزه اقدام خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اکنون برای رسیدگی به پرونده ویلموتس تعامل با قوه قضائیه صورت گرفته و برای آینده نیز در صورت لزوم به کار تقنین در این رابطه بیش ازپیش توجه خواهیم کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحقیق و تفحص از برخی باشگاه ها ازجمله استقلال و پرسپولیس نیز به فراکسیون ورزش مجلس رسیده است.

4151/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1225

به "مجلس برای قراردادهای فوتبالی قانون وضع می کند، روشن شدن تکلیف قرارداد ویلموتس از سوی قوه قضائیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس برای قراردادهای فوتبالی قانون وضع می کند، روشن شدن تکلیف قرارداد ویلموتس از سوی قوه قضائیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید