دیدار وزاری مهاجرت دولت فدرال و کبک برای آنالیز شرایط پناهندگان

به گزارش مجله عکس، وزاری مهاجت کانادا و استان کبک به منظور آنالیز راه هایی که اداره آنها بتواند سیل زیاد پناهندگانی را که از آمریکا به کانادا می آیند، مدیریت نماید، این هفته ملاقاتی با یکدیگر داشتند.

دیدار وزاری مهاجرت دولت فدرال و کبک برای آنالیز شرایط پناهندگان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سال گذشته، پلیس سوار کانادا (آر.سی.ام.پی)، از ورود 19000 نفر از مردم بعد از اینکه از نقاط ورودی غیررسمی عبور نموده بودند و ادعای پناهندگی در کبک را داشند، جلوگیری کرد. مطابق گزارش مطبوعات کانادا، در طول 3 ماه اول سال 2018، 6000 نفر در دوره های زمانی نامنظم به کبک منتقل شدند که 2000 نفر از آنها در همین دوره در سال 2017 گزارش شدند.

راس جلسه روز چهارشنبه یگان رزمی ویژه بین دولت ها در خصوص مهاجرت نامنظم که اعضای آن شامل وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین و وزیر مهاجرت کبک دیوید هئورتل درباره این افزایش و هجوم مورد انتظار هزاران نفر دیگر با بهبود شرایط آب و هوا بود.

یک توافق کلیدی حاصل از این نشست، ایجاد یک سیستم تریاژ در مرز است تا انتقال پناهندگانی که قصد اقامت در کبک را ندارند، را به سایر استان هایی که مهارت های کاری آنها مورد احتیاج استان است، تسریع نمایند.

طبق اظهارات سازمان IRCC در خبری که بعد از این نشست منتشر شد: این سیستم احتیاجمند جمع آوری اطلاعات در خصوص پروفایل مهارت ها و مقصد مد نظر پناهندگان به منظور کاهش فشار بر مراکز شهری اصلی و کاهش کمبود نیروی کار است.

وزیران همچنین توافق کردن که اعطای مجوز کار برای تازه واردین را تسریع نمایند و با همدیگر همکاری نمایند تا ادعاهای کبک را برای جبران خسارت و منابع اقتصادی اضافی آنالیز نمایند.

این جلسه فشار وارد شده را کاهش داد.

دولت کبک در خصوص هزینه های کنترل هجوم بالغ بر 146 ملیون دلاری که کبک اظهار دارد برای تامین هزینه های اضطراری و یاری های اجتماعی به پناهندگان سال گذشته بدهکار است، با دولت فدرال در اتاوا در حال مقابله است.

Heurtel در ابتدای این هفته اشاره نمود که 4 پناهگاه موترال او در حال حاضر 70% پر شده اند و هشدار داد که دولت فدرال باید برنامه ای برای ماه های تابستان تدوین نماید.

هشدار Heurtel توسط نامه ای از وزیر مهاجرت کانادا، احمد حسین پاسخ داده شد و از کبک درخواست شد تا درباره بستن 9 پناهگاه دیگر تصمیم بگیرند زیرا کبک در خطر شرایط غیرقابل قبول بشردوستانه قرار داد.

Heurtel از اقدامات پیشنهادی حاصل از نشست یگان ویژه در روز چهارشنبه استقبال کرد و گفت که این اقدامات باعث کاهش فشار بر منابع سازمانی آنها در مونترال خواهد شد. وی همچنین تایید کرد با اینکه کبک بر طبق برنامه خود برای عدم افزایش ظرفیت پناهگاه هایش که می تواند تا 1850 نفر را جای دهد، عمل خواهد نمود.

در عوض، کبک امیدوار است که سیستم تریاژ با یاری به انتقال مستقیم پناهندگان به مقصد نهایی دلخواه آنها، باعث عدم تمرکز آنها در مونترال گردد. کبک گفته است که حدود 40 درصد از این پناهندگان در حین درخواست خود اعلام نموده اند که ترجیح می دهند در سایر استان ها اقامت نمایند.

دولت فدرال طی دو سال برای حمایت از پذیرش و رسیدگی به پناهندگان، امنیت، بازداشت و اخراج پناهندگان، 173 میلیون دلار متقبل شده است. این مبلغ، سرمایه گذاری 74 میلیون در هیئت مهاجرت و پناهندگی به منظور بسط قابلیت های آنها و رسیدگی سریعتر به مدعیان پناهندگی می گردد.

هجوم پناهندگان به کانادا ناشی از معرفی سیاست های انعطاف ناپذیر مربوط به مهاجران و پناهندگان در ایالت متحده از جمله انتها شرایط حمایت از شرایط اقامت موقت هزاران نفر از هیتی ها و سالوااداران است.

کانادا در حال همکاری با جوامع و مقامات مختلف ایالت متحده و همچنین با کانال های رسانه های اجتماعی است تا ایده اینکه کانادا افرادی که دنبال شرایط پناهندگی هستند را از بین برد. دولت فدرال در کوشش است تا افراد را از حقایق مربوط به درخواست پناهندگی، مطلع نماید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 993

به "دیدار وزاری مهاجرت دولت فدرال و کبک برای آنالیز شرایط پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزاری مهاجرت دولت فدرال و کبک برای آنالیز شرایط پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید