منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می گردد

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان، به تصویب سازمان مسئول منطقه ویژه مالی لاهیجان در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه اشاره و توضیح داد: منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی و اولویت کشت گلخانه ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می گردد.

منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می گردد

ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان، به کوشش های اجرا شده در جهت رعایت عدالت و انصاف در توزیع اعتبارات ابلاغی مطابق با شاخص ها اشاره نمود و افزود: 203 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات حوزه راه روستایی گیلان هم بر همین مبنا توزیع شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد استانداری ها، شوراهای برنامه ریزی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری توزیع اعتبارات حوزه راه روستایی به استان ها در سال گذشته، گفت: براین اساس نقش آفرینی شوراهای برنامه ریزی در امسال برای این حوزه مضاعف شد و انتظار می رود شاهد تقویت اعتبارات این بخش هم باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با کوشش دولت و مجلس اعتبارات امسال زودتر از سال های گذشته ابلاغ و توزیع شد، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی در انجام فرایند مبادله موافقت نامه ها تسریع نمایند.

وی به شرایط اقلیمی و جغرافیایی گیلان و لزوم تسریع در اجرای پروژه های عمرانی تاکید و توضیح داد: در صورت عدم انجام مبادله موافقت نامه به وسیله دستگاه ها در موعد مقرر، اقدام به جابجایی اعتبارات بین دستگاهی در همان فصل صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به توجه دولت و مجلس در قانون بودجه 1400 به آبادانی روستاها و توسعه شاخص های رفاهی به ویژه آب، راه و زیرساخت های دیگر با تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار داشت: اعتبارات خوبی در سال های اخیر از صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب به حوزه آب و فاضلاب اختصاص پیدا نموده که امیدواریم با توزیع 328 میلیارد تومان اعتبارات این فصل در گیلان شاهد تسریع در فرایند پروژه ها باشیم.

وی به تصویب سازمان مسئول منطقه ویژه مالی لاهیجان در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه اشاره و بر ضرورت همراهی دستگاه های اجرایی مختلف تاکید و توضیح داد: منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی و اولویت کشت گلخانه ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می گردد که تلفیق کشاورزی و گردشگری زمینه ساز توسعه اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی است.

زارع بعلاوه لزوم توجه و همراهی دستگاه های اجرایی در استفاده از ظرفیت های موجود با نگاه صرفه جویی منابع در ایجاد و راه اندازی ادارات در شهرستان نوالتاسیس خمام و بخش های نو تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فسادستیزی به اسم محور برنامه های رئیس جمهوری و دولت سیزدهم بدون توسعه دولت الکترونیک و شفاف سازی امکان پذیر نیست، گفت: باید بیش از گذشته در جهت کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات و ترددها و تسهیل امور آنان، دولت الکترونیک توسعه یابد.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت و قدردانی از کوشش های اجرا شده در هفته بزرگداشت دولت، اظهار کرد: با اقدامات موثر نهادها و دستگاه های دولتی استان و هم بخش فعال و پرکوشش خصوصی، گوشه ای از ثمرات کوشش های آنان طی هفته دولت در قالب افتتاح پروژه های مختلف تقدیم مردم گرانقدر شد.

وی با قدردانی از همراهی و حسن توجه نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در اعتماد و رای قاطع به وزرای پیشنهادی دولت، گفت: فرصت خدمت برای وزرای کابینه نه فقط برای توسعه استان بلکه برای ساختن ایرانی قوی و سربلند بسیار ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در گیلان به امیدواری ایجاد شده در مردم نسبت به برنامه های خوب و شایسته رئیس جمهور اشاره و اظهار داشت: در گیلان هم باید به نحوی شایسته در اجرای برنامه ها و سیاست های راهبردی دولت مردمی و در جهت گره گشایی از مسائل و جلب رضایتمندی و تکریم مردم کوشش مضاعف کنیم.

وی حضور در بین مردم و بازدیدهای میدانی را متناسب با شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

زارع، حفظ وحدت، انسجام، همدلی و بهره گیری از همراهی و مشارکت مردم را همچنان گفتمان اصلی مورد توجه خود اسم و افزود: این موضوعات از مهمترین نکات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور و نخستین ملاقات با هیئت دولت بوده که باید همچنان سرلوحه امور خدمتگزاران مردم شریف و نجیب گیلان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1815

به "منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ویژه مالی لاهیجان با رویکرد کشاورزی ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید