نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد

به گزارش مجله عکس، نیویورک بر اساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی گردشگری جهان در سال 2016، در رتبه پنجم پربازدیدترین شهرهای جهان واقع شده است و در میان تمام شهرهای آمریکا و کانادا (آمریکای شمالی) با اختلاف چشم گیر در صدر محبوب ترین مقاصد گردشگری است.

نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد

بر اساس گزارش نو شاخص جهانی توریستی، شهر نیویورک با میزبانی از 12/57 میلیون نفر و با اختلاف فراوان نسبت به 5/6 میلیون توریست خارجی لس آنجلس، بار دیگر جایگاه خود را به عنوان پربازدیدترین شهر در آمریکای شمالی حفظ کرده است.

تعداد توریستان خارجی که در سال 2016 نیویورک و لس آنجلس را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند، در مقایسه با آمار سال قبل به ترتیب 3/1 و 5/2 درصد رشد داشته که البته بوستون با 7/1 درصد بیشترین رشد را در جذب توریست در یک سال اخیر به ثبت رسانده است.

پس از نیویورک و لس آنجلس، شهرهای میامی با جذب 5/24 میلیون توریست، تورنتو (4/52 میلیون)، سانفرانسیسکو (3/93 میلیون)، ونکوور (3/9 میلیون)، مونترال (2/24 میلیون)، واشنگتن (2/18 میلیون)، شیکاگو (2/08 میلیون) و بوستون با 1/74 میلیون توریست در رتبه های سوم تا دهم پربازدیدترین شهرها در آمریکای شمالی قرار دارند.

از حیث بیش ترین رشد در جذب توریست خارجی از سال 2009 تا 2016، شهر هیوستون در مکان نخست مقاصد توریستی آمریکای شمالی واقع شده است و در 7 سال اخیر رشد میانه سالانه 8/7 درصد را ثبت کرده است، این در حالی است که نام هیوستون هنوز در میان 10 شهر پربازدید این منطقه دیده نمی شود.

پس از هیوستون، شهر میامی با 8/6 درصد، لس آنجلس با 7/9 درصد، سانفرانسیسکو با 5/7 درصد و نیویورک با 5 درصد، بیشترین رشد را در جذب توریست خارجی طی 7 سال اخیر داشته اند.

شهر بوستون نیز که در رتبه 10 فهرست شهرهای پربازدید آمریکای شمالی واقع شده است، در جدول رشد جذب توریست در 7 سال اخیر رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

نیویورک از لحاظ اندازه درآمد از توریستان خارجی در آمریکای شمالی یکه تاز است و تنها در سال 2016 توریستان کشورهای مختلف 18/2 میلیارد دلار را در این کلان شهر هزینه کردند و پس از آن، میامی با 8/15 میلیارد دلار و اختلاف بیش از 10 میلیارد دلاری در رتبه دوم جای گرفته است.

لس آنجلس و سانفرانسیسکو نیز به ترتیب با 8/1 و 5/93 میلیارد دلار در جایگاه های سوم و چهارم شهرهایی قرار دارند که توریستان بیشترین پول را در آنها خرج می کنند.

بر اساس این گزارش، در یک سال اخیر دو شهر هیوستون و بوستون بیشترین رشد را از لحاظ درآمد توریستی داشته اند و به ترتیب رشد 5/1 و 4/6 درصدی را از این حیث ثبت کرده اند. از سویی دیگر اندازه هزینه توریستان در دو شهر کانادایی تورنتو و ونکوور در یک سال اخیر به ترتیب 1/8 و 1/5 درصد نزول داشته است.

لندن مهمترین شهر در تامین توریستان خارجی نیویورک است، به طوری که در یک سال اخیر بیش از یک میلیون نفر از لندن از شهر نیویورک دیدن کرده اند و 1.16 میلیارد دلار نیز هزینه آنها شده است.

همچنین 697 هزار توریست نیز در 12 ماه اخیر از پاریس به نیویورک سفر کرده اند و پس از آنها شهرهای سائوپائولو، تورنتو و پکن در رتبه های سوم تا پنجم شهرهای اصلی تامین کننده توریست در نیویورک قرار دارند.

در میان کشورها نیز توریستان بریتانیایی با 12 درصد پررنگ ترین حضور را در نیویورک دارند و پس از آن توریستان کانادا (11 درصد)، برزیل (10 درصد)، چین (8 درصد) و فرانسه (8 درصد) قرار دارند.

سه شهر آسیایی شانگهای، توکیو و سئول شهرهایی هستند که بیش ترین توریست را راهی لس آنجلس، دومین مقصد پربازدید آمریکای شمالی می کنند. در یک سال گذشته در مجموع 394 هزار توریست از شانگهای چین به لس آنجلس سفر کرده اند و بیش از 1/12 میلیارد دلار نیز هزینه کردند. در میان کشورها نیز کانادایی ها 15 درصد از کل توریستان لس آنجلس را به خود اختصاص می دهند و پس از آن چینی ها (14 درصد)، استرالیا (8 درصد) ود بریتانیا و ژاپن هر کدام 7 درصد از توریستان لس انجلس را تشکیل می دهند.

به استثنای لندن، چهار شهر اصلی تامین کننده توریست برای میامی در آمریکای جنوبی قرار دارند. 95 درصد از کل توریستان شهر میامی از خارج از منطقه آمریکای شمالی می آیند. سائوپائولو با 441 هزار نفر توریست در یک سال اخیر مهم ترین شهر در تامین توریست خارجی برای میامی بوده است، توریستانی که 1/1 میلیارد دلار نیز در این شهر آمریکا هزینه کرده اند.

با این وجود تعداد توریستان اهل سائوپائولو در میامی در یک سال اخیر در مقایسه با سال قبل آن 22/7 درصد کاهش داشته است، در حالی که تعداد توریستان اهل بوینس آیرس، لندن و بوگوتا در شهر میامی به ترتیب 20/2، 11/1 و 2/9 درصد رشد داشته است. در میان کشورها نیز برزیل بیش ترین تعداد توریست را به میامی ارسال می کند.

نیویورک و لندن دو شهر اصلی تامین کننده توریست در تورنتوی کانادا هستند و تعداد توریستان لندنی در تورنتو در یک سال اخیر با رشد قابل ملاحظه 22.4 درصدی رو به رو بوده است. همانطور که پیش بینی می شود، بیشترین توریستان تورنتو از کشور آمریکا هستند و 48 درصد از مجموع توریستان را به خود اختصاص می دهند و پس از آن توریستان چینی 9 درصد، بریتانیایی 5 درصد و هندی و آلمانی هر کدام 2 درصد را کل توریست ها در تورنتو را تشکیل می دهند.

لندن، پاریس، فرانکفورت، سیدنی و پکن نیز پنج شهر اصلی تامین کننده توریست برای شهر سانفرانسیسکو هستند و به همین دلیل 88 درصد از کل توریستان خارجی سانفرانسیسکو از کشورهای خارج از منطقه آمریکای شمالی تامین می شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1970

به "نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک، قلب گردشگری آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید