هشدار آمریکا به روسیه درباره ایران

به گزارش مجله عکس، یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به روزنامه فاینشیال تایمز گفت: آمریکا به روسیه هشدار داده است حتی به فکر یاری به ایران برای دورزدن تحریم های نفتی آمریکا نباشد.

هشدار آمریکا به روسیه درباره ایران

به گزارش خبرنگاران، این روزنامه انگلیسی به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکا نوشت: ایران ممکن است ایده فروش نفت خود از سوی روسیه به بازار جهانی برای دورزدن تحریم ها را پیش ببرد، اما به روسیه هشدا داده می گردد حتی به این موضوع فکر نکند. به نفع روسیه است که فرار ایران از تحریم های آمریکا را تسهیل نکند.

پیش تر رسانه ها گزارش نموده بودند روسیه و ایران ماه گذشته تحت قراردادی، توافق کردند که ایران اجازه می دهد تحریم های آمریکا را در خصوص صادرات نفت دور بزند.

براساس گزارش اویل پرایس، در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران که در سپتامبر به میزبانی حسن روحانی، رییس جمهوری ایران برگزار گردید و در آن ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه حضور داشت، ایران و روسیه قراردادی بستند که براساس آن ایران به وسیله دریای خزر به روسیه نفت صادر خواهد نمود و روسیه این نفت را در پالایشگاه های خود فرآوری نموده و سپس محصولات فرآوری شده را به بازار جهانی صادر خواهد نمود. در قبال عرضه نفت خام از سوی ایران، روسیه نیز کالا و خدمات برای تهران فراهم خواهد نمود.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، نیز در مصاحبه ای که اوایل امسال با رویترز داشت، اظهار کرد: برای مشتریان نفتی ایران دریافت معافیت از تحریم ها نسبت به دوران اوباما دشوارتر خواهد بود. منوچین گفت: من انتظار ندارم صادرات نفت ایران در نوامبر به صفر برسد، اما کوشش های دولت آمریکا برای دستیابی به این هدف است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 69

به "هشدار آمریکا به روسیه درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به روسیه درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید