وحشت آفرینی بابون ها در عربستان

به گزارش مجله عکس، بابون ها در عربستان سعودی به یک خطر تبدیل شده و با تشکیل باند به خانه ها و شهروندان در استان طائف حمله می کنند.

وحشت آفرینی بابون ها در عربستان

به گزارش خبرنگاران، روزنامه سبق عربستان بیان نمود که مرکز ملی توسعه حیات وحش در این کشور در حال انجام مطالعات میدانی برای کشف اثرات منفی مشکل پرورش بابون در استان طائف است.

مطالعاتی که در این مرکز در حال انجام است، بررسی اثرات منفی زیست محیطی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی معضل پرورش میمون بابون و تدارک طرح ها و کمپین های یکپارچه برای رفع آسیب های مختلف آن است.

این روزنامه گزارش داد که تعدادی اتفاقات وحشتناک اخیراً در محله المنتزه و سایر محله ها و مکان های استان طائف مانند جاده جبل کرا، مرکز توریستی الشفاء و محله النسیم رخ داده است.

گزارش شده که گروه هایی از بابون ها از دیوار خانه ها بالا رفته در پی غذا وارد خانه ها شدند. برخی عابران و بازدیدکنندگان نیز هدف حملات آنان قرار گرفته اند. بابون ها در ساعات اولیه صبح در بزرگراه ها و پارک های عمومی ظاهر شده و در شب ناپدید می شوند.

با افزایش تعداد وسایل نقلیه بازدیدکنندگان مراکز گردشگری در طائف، بابون ها هم به جستجوی پسماند های مواد غذایی آنان می فرایند که این به معضل و بسیاری از حوادث رانندگی تبدیل شده است.

اگرچه افرادی توسعه بابون در طائف را یکی از ویژگی های مجذوب کننده گردشگری استان می دانند، اما این حیوانات غیر صلح آمیز هستند؛ آن ها اغلب وحشی هستند و در صورت حمله ممکن است باعث آسیب بدنی شوند.

مرکز ملی توسعه حیات وحش تاکید کرد: حضور متعادل بابون ها در محیط زیست ما امری فطری و سالم است و با مطالعات و برنامه های خود درصدد ایجاد تعادل اکولوژیکی و طبیعی؛ در تعادل زیست محیطی است تا از ورود بابون ها به منطقه ها مسکونی جلوگیری کند.

این مرکز از مردم خواست تا با این کمپین به عنوان بخشی از راه حل، با غذا ندادن به بابون ها و دفع زباله در مکان های تعیین شده، از پرورش میمون در خانه ها خودداری کرده و برای سازگار کردن آن ها برای زندگی در مکان های دیگر همکاری کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2017

به "وحشت آفرینی بابون ها در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحشت آفرینی بابون ها در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید