پلیس فرانسه به جلیقه زردها در شهر تولوز حمله کرد

به گزارش مجله عکس، تهران - خبرنگاران - همزمان باآغازتجمع اعتراض آمیز ساکنان شهر تولوز فرانسه که در بیست و دومین هفته متوالی برگزار گردید، درگیری های شدید میان تظاهرکنندگان و پلیس روی داد.

پلیس فرانسه به جلیقه زردها در شهر تولوز حمله کرد

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی فرانس 24، معترضان به سیاست های مالی دولت فرانسه برای بیست و دومین شنبه متوالی در بسیاری از شهرهای این کشور از جمله پاریس، تولوز، مارسی و لیل تظاهرات کردند.

این تظاهرات در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده بود و برگزارنمایندگان آن وعده داده اند در هفته آینده تجمعی به مراتب گسترده تر از امروز برگزار نمایند.

در تظاهرات شهر تولوز، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن تظاهرنمایندگان، به استفاده از گاز اشک آور روی آورد.هنوز خبری از تعداد مصدومان درگیری امروز بین پلیس و معترضان جلیقه زرد منتشر نشده است.

دولت فرانسه با خاتمه گفت و گوهای ملی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، با تغییر قانون ضدخرابکاری؛ اقدامات سختگیرانه ای از امروز علیه معترضان به کار بسته است.

معترضان به سیاست های مالی دولت فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها امروز در حالی برای بیست و دومین بار به خیابان ها آمدندکه در کنار هشدارهای دولت به ممنوعیت تجمعات دربرخی مناطق پاریس، تجمع اصلی آنها درشهرتولوزصورت گرفت.

این تجمعات در حالی صورت می گیرد که دولت فرانسه طی هفته های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

براساس قانون ضد خرابکاری دولت مکرون که به تصویب مجالس ملی و سنای فرانسه رسیده است، معترضانی که از منع حضور در تجمعات سرپیچی نمایند، با مجازات 6 ماه زندان و پرداخت7500تا 15هزار یورو جریمه نقدی روبرو می شوند.

در جریان اعتراض های جلیقه زردها تاکنون 11نفر کشته و دست کم 2هزار تظاهرنماینده و یک هزارنیروی پلیس زخمی و 9هزار نفر بازداشت شده اند.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده ها گرفته شده است، زمانی شروع شد که دولت مکرون بیست و سه هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارایه کرد.این اقدام دولت با اعتراضات گسترده ای روبرو شد به صورتی که دولت مجبور به تعویق شش ماهه این پیشنهاد شد.

این اقدام دولت، جلیقه زردها را آرام نکرد و آنان با ادامه اعتراضات خود، محورهای شعارهای خود را ضد سرمایه داری و فشارهای مالی بر طبقه متوسط و ضعیف جامعه قرار دادند.

اروپام**9041**1590

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 172

به "پلیس فرانسه به جلیقه زردها در شهر تولوز حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس فرانسه به جلیقه زردها در شهر تولوز حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید