پکن مصرف و تجارت حیوانات وحشی را ممنوع می نماید

به گزارش مجله عکس، شهرداری پکن تصمیم گرفته است با تصویب آیین نامه ای جدید، هرگونه مصرف و تجارت حیوانات وحشی را در این شهر ریشه کن کند و مجازات های سخت تری را نیز برای خاطیان در نظر گرفته است.

پکن مصرف و تجارت حیوانات وحشی را ممنوع می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مطابق با اخطار قبلی که در ماه فوریه توسط قوه مقننه چین صادر شده است آیین نامه جدید شهرداری پکن پاسخی محتاطانه به بیماری همه گیر ویروس کرونا است که گمان می رود با خفاش ها مرتبط است این بیماری همه گیر تا کنون جان بیش از 200 هزار نفر را در دنیا گرفته است.

وانگ رونگمی رئیس کمیسیون قانونگذاری کمیته دائمی کنگره مردمی شهرداری پکن در این ارتباط گفت: در آیین نامه جدید، همچنین نوع حیوانات وحشی محافظت شده باز تعریف شده و شکار حیوانات وحشی در همه مناطق پکن ممنوع اعلام شده است.

این مقام شهرداری پکن توضیح داد: آیین نامه جدید از اول ژوئن امسال اجرا می گردد.

پیش از این شهر شنژن واقع در جنوب چین نیز مقررات جدیدی را برای ممنوعیت خوردن حیوانات وحشی وضع نموده بود شنژن همچنین اولین شهر چینی بود که مصرف گربه و سگ را ممنوع بیان کرد.

بر اساس آیین نامه جدید شهرداری پکن، مصرف کلیه حیوانات وحشی روی زمین و بعضی حیوانات وحشی آبزی در لیست حفاظت از حیوانات وحشی پکن قرار گرفته و مصرف و تجارت آنها در بازارها ممنوع است متخلفان هم تا 20 برابر ارزش حیوانات وحشی جریمه می شوند.

از قدیم چین قوانین و مقررات متفاوتی برای حفاظت از حیوانات وحشی تدوین نموده است برجسته ترین آن قانون حمایت از حیوانات وحشی چین است که در سال 1988 اجرایی شد و تا به امروز چهار اصلاحیه را پشت سر گذاشته است.

قوانین جدید از حیوانات وحشی به عنوان حیوانات نادر و در معرض خطر و همچنین دارای ارزش اکولوژیکی، علمی و اجتماعی مهم یاد نموده است پس از شیوع کرونا، بعضی از قانون گذاران و کارشناسان خواهان تجدید نظر در قوانین موجود و مقررات مربوط به ایمنی عمومی شدند.

قانونگذاران ارشد چینی در حال حاضر مشغول تصمیم گیری برای اجرای ممنوعیت استفاده از پوست حیوانات در صنعت حیات وحش این کشور هستند قانونی که می تواند میلیون ها پرورش دهنده و صنعت میلیارد دلاری این کشور را تحت تأثیر قرار دهد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1003

به "پکن مصرف و تجارت حیوانات وحشی را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن مصرف و تجارت حیوانات وحشی را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید