چینی ها تعهدی برای فروش قطعات با کیفیت خودرو به ایران نداده اند

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: عضو کمیسیون مالی مجلس گفت: چین و سایر کشورهایی که محل واردات قطعات خودروی ما هستند هیچ گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

چینی ها تعهدی برای فروش قطعات با کیفیت خودرو به ایران نداده اند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم نکو با اشاره به واردات قطعات خودرو از کشورهایی هم چون چین، گفت: مسلما چین و سایر کشورهایی که محل واردات قطعات خودروی ما هستند هیچ گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

وی با بیان اینکه هم چنین کیفیت مورد نظر آنها تطابقی با استانداردهای مدنظر ما ندارد اضافه کرد: ترکیدن لاستیک اتوبوس که خسارات زیادی را به بار آورد نمونه ای از کیفیت پایین قطعات چینی است که قطعا در آینده باز هم شاهد بروز این اتفاقات خواهیم بود.

نکو با اشاره به اینکه واردات قطعات خارجی در کنار بروز حوادث غیرمترقبه قطعه سازان داخلی را نیز با مشکل روبرو نموده است، گفت: متاسفانه علاوه بر صنعت خودرو که با گرفتارهایی روبرو شده است قطعه سازان نیز با مشکل روبرو و بعضا مجبور به تعدیل نیرو شده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 700 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند، توضیح داد: ضروری است دولت تدابیر ویژه ای را برای حمایت از فراوری قطعه اتخاذ کند تا از این طریق کیفیت قطعات داخلی بالا رود و دیگر نیازی به واردات در این حوزه احساس نگردد.

عضو کمیسیون مالی مجلس تاکید نمود: دولت باید کوشش کند با متولیان صنعت خودرو وارد مذاکره گردد تا با اتخاذ روشی منطقی یاری کند صنعت خودروی کشور روی پای خود بایستد و خودروسازان در فضای رقابتی اقدام به فراوری نمایند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 349

به "چینی ها تعهدی برای فروش قطعات با کیفیت خودرو به ایران نداده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها تعهدی برای فروش قطعات با کیفیت خودرو به ایران نداده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید