کاهش وزن با سرمادرمانی!

به گزارش مجله عکس، محققان آمریکایی می گویند می توان از سرمادرمانی برای کاهش وزن و کنترل دیابت نوع 2 بهره برد.

کاهش وزن با سرمادرمانی!

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، همه می دانند که بافت چربی، شامل سلول های سفیدی است که انرژی را در بدن ذخیره می نماید. با این حال، کمتر کسی می داند که بدن انسان دارای چربی قهوه ای نیز هست که این نوع چربی باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شده و در نتیجه بدن را گرم می نماید.

برخلاف چربی سفید که در دور شکم و بافت ها ذخیره می گردد، چربی قهوه ای به صورت عمیق تر و در بافت هایی مانند کلیه و یا اطراف استخوان های کتف و ستون فقرات مشاهده می گردد. تحقیقات نشان داده است در محیط سرد که بدن احتیاج به گرما دارد، این چربی ها شکسته شده و به گرم شدن بدن یاری می نمایند.

تحقیقات سال گذشته دانشمندان آمریکایی در دانشگاه یوتا نشان داد وقتی افراد در محیط سرد قرار می گیرند، علاوه بر شکسته شدن بافت چربی قهوه ای آن ها، این فرایند به تنظیم قند و چربی خونشان یاری می نماید.

یکی از محققان در این رابطه می گوید: چربی قهوه ای از زمانی که درجه محیط به 16 درجه سانتی گراد می رسد آغاز به فعالیت می نمایند. ما از داوطلبان این آزمون خواستیم در محیطی خنک برای دو ساعت قرار بگیرند به طوری که این سرما باعث آزار آن ها نگردد. البته سرما آنقدر نبود که باعث لرزش آن ها گردد. شواهد نشان داد همین دما نیز برای فعالیت بیشتر چربی های قهوه ای کافی است.

از زمان های باستان در مصر از سرما درمانی به صورت گسترده استفاده می شده است. همچنین از شنا کردن در آب یخ تا استفاده از کمپرسور های یخ به عنوان راه چاره های درمانی برای مقابله با بعضی بیماری ها به کار می رفته است. با این حال، استفاده از سرمادرمانی برای کاهش وزن یکی از موضوعات جدید محسوب می گردد.

رونالد استیمسون، استاد دانشگاه ادینبورگ در این زمینه می گوید: استفاده از سرمادرمانی یکی از بهترین راه چاره ها برای درمان چاقی و دیابت نوع 2 است. شواهد نشان می دهد گر چه افراد چاق دارای چربی قهوه ای کمی هستند، اما در صورتی که این افراد به طور مستمر از سرمادرمانی استفاده نمایند به مرور چربی قهوه ای آن ها افزایش می یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1471

به "کاهش وزن با سرمادرمانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن با سرمادرمانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید