کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد

به گزارش مجله عکس، تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال با بیان اینکه کرونا ترمز استقلال را کشید تاکید نمود که باید در نیم فصل دوم از هر نظر این تیم تقویت گردد.

کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد

سیروس دین محمدی در گفت وگو با پانا، درباره ارزیابی اش از شانزده هفته ابتدایی لیگ برتر ایران گفت: در ابتدای لیگ با توجه به اینکه تیم ها هماهنگی لازم را با هم نداشتند شاهد برگزاری مسابقات خوبی نبودیم، بعضی تیم ها مثل پدیده، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت عملکرد قابل قبولی نداشتند و بازی های خوبی ارائه ندادند، اما هر چقدر که زمان گذشت شرایط تغییر کرد و تیم ها هماهنگ شدند.

وی ادامه داد: اما به طور کلی بخواهم در خصوص نیم فصل اول لیگ ارزیابی داشته باشم، باید بگوییم تیم ها خیلی پیشرفت محسوس نداشتند. زمین ها کیفیت مناسب نداشتند، بعضی تیم ها به خاطر همین مسائل مجبور بودند در تهران تمرین نمایند و در شهر خودشان مسابقه بدهند. در مجموع معتقدم لیگ سال جاری کیفیت بالایی نداشت و ما شاهد برگزاری یک لیگ معمولی بودیم.

دین محمدی در ادامه به عملکرد استقلال اشاره نمود و گفت: استقلال در ابتدای لیگ خوب آغاز نکرد اما رفته رفته به هماهنگی رسید، در یک مقطع هم 5 تساوی به دست آورد که تیم را دچار بحران کرد. اما رفته رفته شرایط تیم تغییر کرد و با بررسی خوبی که اعضای کادر فنی داشتند، رفته رفته تیم شخصیت قهرمانی پیدا کرد و در نهایت با اعتماد به نفس کامل و بدون شکست صدرنشین لیگ سال جاری در انتها نیم فصل اول شد.

وی در خصوص راه حل برای حل نقاط ضعف استقلالی ها در نیم فصل اول گفت: به نظر من استقلال به سه بازیکن احتیاج دارد تا بتواند در نیم فصل دوم نقاط ضعف خود را ترمیم کند، اگر این تیم، یک دفاع چپ تخصصی، یک هافبک راست و یک بازیکن پشت مهاجم بگیرد خیلی از نقاط ضعف برای نیم فصل دوم رفع می گردد.

پیشکسوت استقلال در خصوص لغو بازی های استقلال به علت کرونا و تاثیر آن روی عملکرد بازیکنان اظهار کرد: قطعا لغو مسابقات و وقفه ای که برای بازیکنان رخ داد روی عملکرد آنها تاثیر منفی دارد. شاگردان فرهاد مجیدی فرایند خیلی خوبی داشتند و برای جام حذفی هم با برنامه مقابل پیکان ظاهر می شدند و برنده میدان هم می توانستند باشند، اما شرایط به یک باره تغییر کرد و ویروس کرونا ترمز استقلالی ها را کشید. حالا شرایط برای تیم سخت شده و مربی بدنساز تیم باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد تا بازیکنان به لحاظ جسمی به شرایط ایده آل خود برگردند. علاوه بر مسائل جسمانی آبی ها احتیاج دارند به لحاظ روحی و روانی تقویت شوند، آنها باید همچون نیم فصل اول در جام حذفی و لیگ برتر با قدرت به میدان بیایند.

دین محمدی در انتها در خصوص تغییرات نیمکت تیم ها که در نیم فصل اول تیم ها داشته اند، بیان کرد: متاسفانه در فوتبال ما خیلی از مدیران مصرف نماینده هستند، به این معنی که فقط در پی تغییرات و شوک های موقتی هستند. مربیگری کار سختی است و اگر شرایط فراهم نباشد سخت تر هم می گردد. در فوتبال ایران هم نتیجه گیری حرف اول را می زند به این معنی که اگر مربی برای چند هفته نتیجه نگیرد بالافاصله تعویض می گردد و تیم هم به خاطر شوک موقتی که به آن وارد شده اغلب اوقات نتیجه می گیرد اما این فرایند موقتی است. باید این مسائل ریشه ای حل گردد و شرایط و امکانات در اختیار مربیان قرار بگیرد و پس از آن تصمیم بگیرند. این یک روال عادی در لیگ فوتبال ایران است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2024

به "کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ترمز استقلال را کشید؛ کار برای فرهاد مجیدی سخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید