کشورهایی که رستوران های زنجیره ای مک دونالد در آن حضور ندارند

به گزارش مجله عکس، در کشوری مثل آمریکا شما به ندرت شهری را پیدا می کنید که در آن رستوران مک دونالد وجود نداشته باشد. اما کشورهایی هم وجود دارند که در آن حتی یک شعبه مک دونالد هم نمی توان یافت . از شرایط مالی گرفته تا صلاح دید سیاسی دولت این کشور ها؛ در ادامه این مقاله 9 کشوری را به شما معرفی خواهیم کرد که در آن مک دونالد ممنوع است. با خبرنگاران همراه باشید.

کشورهایی که رستوران های زنجیره ای مک دونالد در آن حضور ندارند

برمودا

تا سال 1995 فقط یک شعبه مک دونالد در این جزیره وجود داشت. اما از این سال به بعد همان یک شعبه هم تعطیل شد. دولت برمودا علت این تصمیم را حمایت از فراوری داخل و جلوگیری از فعالیت کمپانی های غیربومی در این کشور اعلام نموده است.

ایران

ایران یکی از کشورهایی است که دولت به دلایل سیاسی و مالی از فعالیت مک دونالد در کشور جلوگیری نموده است. هرچند که با بهبود روابط میان ایران و کشورهای غربی در مقطعی صحبت از حضور مک دونالد در ایران به میان آمد اما در نهایت این امر محقق نشد تا رستوران های زنجیره ای که داخلی به فعالیت خود ادامه دهند.

مقدونیه

این کشور کوچک اروپایی که در منطقه بالکان واقع شده است، در گذشته تعداد کمی از شعبات مک دونالد را در اختیار داشته اما در سال 2013 شخصی که امتیاز این 7 شعبه را به نام خود داشت، مجوز فعالیتش باطل شد و به طبع هر 7 شعبه مک دونالد هم در این کشور تعطیل شد

یمن

با توجه به اقتصاد متزلزل کشور یمن، مالکان مک دونالد از نظر مالی و سودرسانی علت قانع نماینده ای برای فعالیت در این کشور پیدا نکردند. بعلاوه تهدید های افراط گرایان یمنی علت دیگر عدم فعالیت این برند مطرح در این کشور است.

مونتنگرو

در سال 2013 مک دونالد شعبه کوچکی در این کشور کم جمعیت افتتاح کرد. آن ها امید داشتند که با توجه به اعتبار خود در سراسر جهان خیلی زود در این کشور هم جایی برای خود باز نمایند و شعب بیشتری در مونتنگرو افتتاح نمایند. اما درنهایت فعالیت های دولت این کشور مانع از ادامه کار این برند در مونتنگرو شد.

کره شمالی

همان طور که انتظارش می رفت یکی از نام های درون فهرست ما، کشور کره شمالی است که با توجه به سیاسیت های عجیب حکومت کره شمالی، فعالیت بیشتر رستوران ها و فست فود ها در این کشور ممنوع است. در چنین شرایطی جای تعجب ندارد که یک برند مطرح آمریکایی جایی در فهرست رستوران های این کشور نداشته باشد.

زیمباوه

در سال 2000 در کوشش بود که خود را وارد زنجیره غذایی این کشور آفریقایی کند، هرچند که اقتصاد بسیار ضعیف این کشور همیشه برای سرمایه گذاران خارجی جای تردید باقی می گذارد. در نهایت این پروژه با شکست روبه رو شد تا شاید در زمانی دیگر این برند مطرح فست فود در این کشور آغاز به فعالیت کند.

بولیوی

هرچند در بولیوی که در آمریکای جنوبی واقع شده، فعالیت مک دونالد ممنوع نیست اما آخرین شعبه آن در سال 2002 تعطیل شد. علت شکست این پروژه عدم تمایل مردم به خرید فست فود از کمپانی های عظیم اعلام شد. در شرح این موضوع باید اضافه کنیم که طبق گزارشات مردم بولیوی اعتقاد داشتند که برند های مانند مک دونالد فقط به فکر سود خود هستند و ارزشی برای سلامت غذایی که به دست مردم می دهند قائل نیستند.

ایسلند

همچون زیمباوه، مردم کشور ایسلند هم از اقتصاد ضعیفی رنج می برند. اما باید بدانید که تا سال 2009 و رکود مالی این سال، مک دونالد در این کشور حضور داشت. شنیده ها حاکی از عدم رضایت دولت ایسلند از حضور این برند در ایسلند بوده است . شاید بتوان علت اصلی برچینده شدن پای مک دونالد را همین تصمیم مقامات کشور ایسلند دانست.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1804

به "کشورهایی که رستوران های زنجیره ای مک دونالد در آن حضور ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی که رستوران های زنجیره ای مک دونالد در آن حضور ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید