گوترش نسبت به سوءاستفاده افراط گرایان از شرایط شیوع کرونا هشدار داد

به گزارش مجله عکس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد گروه های افراط گرا از شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کووید-19 استفاده می نمایند تا ضمن تشدید کوشش برای نفرت پراکنی در رسانه های اجتماعی، جوانان بیشتری را که وقت بیشتری صرف اینترنت می نمایند، استخدام نمایند.

گوترش نسبت به سوءاستفاده افراط گرایان از شرایط شیوع کرونا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گوترش روز دوشنبه در نشست شورای امنیت درباره جوانان، صلح و امنیت ضمن هشدار در این زمینه گفت: حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا از هر 5 جوان یک نفر از آموزش، تحصیل یا اشتغال محروم بود و از هر 4 جوان یک نفر تحت تاثیر خشونت یا درگیری ها بوده است.

گوترش همچنین گفت، هر سال 12 میلیون دختر مادر می شوند در حالی که خود هنوز کودک هستند.

دبیر کل سازمان ملل اضافه نمود: این ناامیدی ها و اگر بخواهیم روراست باشیم، شکست ها در رسیدگی به شرایط جوانان توسط کسانی که امروز در صدر قدرت هستند، به کاهش اعتماد به تشکیلات و نهادهای سیاسی دامن می زند.

وقتی چنین چرخه ای بروز می نماید برای گروه های افراط گرا بهره برداری از این خشم و ناامیدی آسان تر می گردد و خطر رادیکالیسم افزایش می یابد.

گوترش گفت، اما با وجود چنین چالش هایی جوانان همچنان به دنبال راه هایی برای تعامل و حمایت از یکدیگر هستند، آنها مطالبه دارند و به دنبال تغییر از جمله در مبارزه با کووید-19 هستند.

گوترش به جوانان در کشورهایی همچون کلمبیا، غنا، عراق و بعضی دیگر از کشورهایی اشاره نمود که با حفظ ارتباط و فاصله اجتماعی به مددکاران یاری های انسان محبت آمیز برای ارائه مایحتاج کارکنان صف مقدم سلامت و افراد نیازمند ملحق شده اند.

وی گفت، جوانان همچنین از دعوت او در 23 مارس (4 فروردین) برای آتش بس در همه مناطق درگیر دنیا حمایت نموده اند.

در گزارش جدید دبیر کل به شورای امنیت آمده است: در سال 2020 میلادی، 1.85 میلیون جوان در رده سنی 10 تا 24 سال در دنیا زندگی می نمایند که 90 درصد از آنها در کشورهای در حال توسعه و بسیاری از آنها در مناطق درگیر زندگی می نمایند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1006

به "گوترش نسبت به سوءاستفاده افراط گرایان از شرایط شیوع کرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش نسبت به سوءاستفاده افراط گرایان از شرایط شیوع کرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید