130 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازسازی اضطراری هستند

به گزارش مجله عکس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 130 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازسازی اضطراری هستند.

130 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازسازی اضطراری هستند

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کوروش بابائیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تاکید نمود: برای بازسازی اضطراری این تعداد بنای تاریخی به 180 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است، این در حالی است که در سال 1399 تنها 13 میلییارد ریال اعتبار استانی برای بازسازی بناهای تاریخی استان اختصاص یافت که به هیچ وجه جوابگو نیست.

بابائیان توضیح داد: تغییر کاربری بعضی بناهای تاریخی استان با هدف جذب سرمایه گذار به منظور بازسازی، حفظ و نگهداری این بناها، ایجاد اشتغال و رونق مالی مناطق مختلف در دستور کار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع شده است اما هنوز با استقبال سرمایه گذاران روبرو نشده است.

وی یادآور شد: هم اکنون چهار هزار و 800 محوطه، ابنیه، بقاع متبرکه و آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

بابائیان گفت: این استان 760 اثر تاریخی، 46 اثر معین حریم، 12 هزار شی منقول، 24 هزار شی فرهنگی دارای ارزش تاریخی، سه روستای بافت تاریخی، 15 روستای هدف گردشگری موجود است و 23 موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی فعالیت دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1734

به "130 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازسازی اضطراری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "130 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازسازی اضطراری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید