آسیا باید 26 تریلیون دلار بر روی زیرساخت هزینه کند

به گزارش مجله عکس، بانک توسعه آسیایی هشدار داد کشورهای آسیایی برای مبارزه با فقر، رونق رشد مالی و مقابله با تغییرات جوی باید 26 تریلیون دلار تا سال 2030 بر روی زیرساخت هزینه نمایند.

آسیا باید 26 تریلیون دلار بر روی زیرساخت هزینه کند

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران، این وام دهنده در گزارشی با عنوان تامین احتیاجهای زیرساخت آسیا خاطرنشان کرد دولتها در برخی از فقیرترین کشورهای دنیا باید در همه بخشها از حمل و نقل و مخابرات تا نیرو و آب و فاضلاب سرمایه گذاری نمایند.

بانک توسعه آسیایی در ادامه این گزارش اضافه کرد: با وجود رشد زیرساخت داخلی در دهه های اخیر، بیش از 400 میلیون نفر به برق دسترسی ندارند، 300 میلیون نفر از دسترسی به آب آشامیدنی محروم هستند و حدود 1.5 میلیارد نفر فاقد بهداشت اولیه هستند.

تاکهیکو ناکائو، رییس بانک توسعه آسیایی در بیانیه ای به همراه این گزارش خاطرنشان کرد تقاضا برای زیرساخت در سراسر آسیا و اقیانوسیه از عرضه کنونی فراتر رفته است.

آسیا به زیرساخت جدید و ارتقا یافته ای احتیاج دارد که معیار جدیدی برای کیفیت تعریف کند، به رشد مالی یاری کند و به چالش دنیای فوری که تغییر جوی است، پاسخ دهد.

این بانک خاطرنشان کرد از سال 2016 تا 2030 بیش از 1.7 تریلیون دلار در سال مورد احتیاج است که دو برابر 881 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده در حال حاضر است.

طبق گزارش این وام دهنده مستقر در مانیل، 14.7 تریلیون دلار از این پول باید صرف نیرو گردد در حالیکه 8.4 تریلیون دلار باید برای حمل و نقل، 2.3 تریلیون دلار باید برای مخابرات و 800 میلیون دلار برای آب و فاضلاب هزینه گردد.

از کل مبلغی که سالانه باید بر روی زیرساخت هزینه گردد، 200 میلیارد دلار برای مقابله با تغییرات جوی، انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل عمومی صرف گردد اما شکاف زیرساخت قابل توجهی در 45 کشور وجود دارد.

با این همه این هشدار در حالی اعلام می گردد که بسیاری از اقتصادهای این منطقه با کندی اقتصاد دنیای در کشمکش هستند و همزمان، نگرانیهای رو به رشدی نسبت به اتخاذ سیاستهای حمایت گرایانه از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا وجود دارد.

در حالیکه کشورهای متعددی در منطقه شامل هند، اندونزی و فیلیپین، صدها میلیارد دلار برای برنامه های ساخت و ساز جدید وعده داده اند، مشکلاتی مانند کاغذبازی و فساد مانع این فرایند شده اند.

تحلیلگران همچنین می گویند دولتها باید بدنبال فاینانس خصوصی برای یاری باشند. استفاده از سرمایه خصوصی برای تامین فاینانس مورد احتیاج که با فاینانس دولتی قابل تامین نیست، همچنان چالش بزرگی به شمار می رود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک توسعه آسیایی در سال 1966 تاسیس شد و 67 کشور در آن سهم دارند که 48 کشور در آسیا هستند. این بانک 16.3 میلیارد دلار وام و یاری در سال 2015 اعطا کرد که رکورد بالایی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 611

به "آسیا باید 26 تریلیون دلار بر روی زیرساخت هزینه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیا باید 26 تریلیون دلار بر روی زیرساخت هزینه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید