آموزش و پرورش به سختی اداره می شود، 129 هزار معلم کم است

به گزارش مجله عکس، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اوضاع آموزش و پرورش مناسب نیست و به سختی این نهاد اداره می شود.

آموزش و پرورش به سختی اداره می شود، 129 هزار معلم کم است

به گزارش خبرنگاران، قاسم احمدی لاشکی، در جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس با بیان اینکه با توجه به آنچه که در سند تحول بنیادین آمده است، باید نیروی کارآمد و پاک به جامعه تحویل داد، با اشاره به کمبود 129 هزار معلم در کشور، گفت: دچار یک سری مسائل مالی هستیم که نمی توان دولت را برای استخدام اجبار کرد و از سویی جوانان ما تحصیل کردند که مشغول شوند و همه اینها موجب نگرانی هایی گشته است.

کننده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با بیان اینکه 40 نیروی آماده به کار برای جذب در آموزش و پرورش در چالوس وجود دارد، اظهار کرد: از گذشته تصمیم های اشتباه فراوانی گرفته شد و دیگر زمان اشتباه نیست، دسته بندی هایی چون هیئت امنایی، شاهد و غیره در هیچ جای جهان وجود ندارد و این موارد بر رعایت نشدن عدالت افزوده است.

وی با اشاره به مسائل فراوان ایجاد گشته در حاشیه حذف سمپاد در کشور، شرح داد: در دریافت شهریه ها و مشارکت در یاری به مدرسه باید عدالت را رعایت کرد تا خانواده ها در فشار قرار نگیرند.

محمدناصر زندی فرماندار چالوس نیز در این جلسه با اشاره به وجود تعدادی از مدارس و املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در این شهرستان و مسائلی که جهت تغییر کاربری آنها وجود دارد، گفت: لیست مدارس و املاکی که جهت فروش واقع گشته است باید در مصوبه شورای آموزش و پرورش آورده گردد.

زندی از کمبود نیرو در مدارس چالوس ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: مشکل کمبود نیرو باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و از سوی کننده مجلس و وزارتخانه پیگیری گردد چرا که این موضوع به بدنه آموزش و پرورش صدمه می زند.

سلیمان عبدالهی مدیر آموزش و پرورش چالوس نیز با بیان اینکه نخستین مشکل در این نهاد، کمبود نیروی انسانی است، اظهار کرد: با توجه به مجوزهایی که داده شد قرار بود جمعی از حق التدریس ها و 40 معلم بازمانده از استخدام، جذب و به کارگیری شوند که اینگونه نشد. برخی مدارس در چالوس و مرزن آباد با کمبود دبیر و معلم روبرو هستند که ناچار شدیم با فداکاری سایر معلمان، معاونان و مربیان این خلاء پر گردد.

مدیر آموزش و پرورش چالوس شرح داد: از نظر نیروی انسانی 166 نیرو یعنی 40 هزار ساعت کمبود داشتیم که با تدریس معلمان، معاونان، مدیران، مشاوران و مربیان پرورشی و حق التدریسی این امر تامین شد اما بازهم با کمبود نیرو روبرو هستیم. در سطح کلان کشور به دلیل اینکه محدودیت استخدام وجود دارد باعث می گردد هر سال با مشکل کمبود نیرو روبرو شویم.

وی با اشاره به وجود 21 املاک و مستغلات آموزش و پرورش در چالوس، گفت: زمین هایی در چالوس وجود دارد که باید جایگاه قانونی به آن داده گردد، ضمن اینکه به وسیله استانداری و وزارت کشور حمایت هایی گشته است و برخی از آنها نیز تغییر کاربری داده شد اما نیازمند همکاری بیشتر شهرداری ها، دهیاران و بخشداران است.

مدیر آموزش و پرورش چالوس تاکید کرد: برای رفع نگرانی مسئولان باید گفت تمامی املاکی که قابلیت فروش دارند و به فروش می رسند پول از صفر تا 100 آن به شهرستان برمی گردد و همین جا هزینه می گردد. اگر مشارکت خانواده ها و خیران نباشد این اداره دچار مشکل می گردد. قانون مشخص کرده است که چه مدارسی شهریه، مشارکت، سرانه و یا شهریه دریافت کنند و مدارس دولتی هیچ الزامی برای پرداخت پول و مشارکت ندارند و هر چه دریافت می گردد بر اساس مصوبه انجمن اولیاء است.

در جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس که به صورت فوق العاده و با حضور کننده مجلس برگزار گشت به نگرانی آموزش و پرورش این شهرستان از جمله جذب نشدن نیروهای جامانده، بلاتکلیفی املاک بدون استفاده و وضعیت دریافت مشارکت خانواده ها جهت یاری به مدرسه اشاره و بحث شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 59

به "آموزش و پرورش به سختی اداره می شود، 129 هزار معلم کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش به سختی اداره می شود، 129 هزار معلم کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید