کرونا در اروپا، از افزایش بستری شدگان در اورژانس ها تا برگزاری آنلاین نشست سران اروپایی

به گزارش مجله عکس، نشست روز پنج شنبه سران اتحادیه اروپا به دلیل شرایط وخیم کرونایی در بسیاری کشورها به صورت آنلاین برگزار می گردد و رسانه های اروپایی هم از افزایش بستری شدگان کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه در کشورهای اروپایی از جمله آلمان و رومانی خبر می دهند.

کرونا در اروپا، از افزایش بستری شدگان در اورژانس ها تا برگزاری آنلاین نشست سران اروپایی

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا چقدر است از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و قربانیان بیشتری گرفته و خسارات مالی بیشتری به بار می آورد.

کاهش چشمگیر میل آلمانی ها برای رفتن به سفر

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در آلمان بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان آلمانی در جشن های عید پاک در خانه می مانند و به مسافرت نمی فرایند. در یک نظر سنجی تحقیقاتی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده است آمده است که 79 درصد شهفرایندان در این تعطیلات نمی خواهند به سفر بفرایند. تنها 2 درصد می خواهند به خارج بفرایند و 4 درصد هم می خواهند در داخل سفر نمایند. 10 درصد هم هنوز در این باره تصمیم گیری ننموده بودند.

آتن پزشکان مستقل را به خدمت فراخواند

به دلیل آمار بالای کرونا و خستگی پزشکان در بیمارستان های دولتی، یونان پزشکان مستقل را به خدمت فراخواننده است. دولت در آتن روز دوشنبه فرمان مربوطه در این باره را منتشر کرد. پیش از آن هم وزارت بهداشت یونان اظهار داشت که حدود 200 پزشک احتیاج است تا سیستم بهداشت این کشور تحت فشار قرار نگیرد.

تداوم محدودیت ها در صربستان

با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در صربستان همه مهمانسراها و مراکز خرید در این کشور همچنان باید تعطیل بمانند. این خبر را ستاد بحران دولت شب گذشته اظهار داشت.

بیش از هفت هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 7709 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد و 50 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی از مدیریت بحران دولت آلمان

حدود یک سال است که کشور آلمان در شرایط کرونایی واقع شده است و حالا نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر قریب به اتفاق شهفرایندان آلمانی از مدیریت بحران دولت در دوران کرونا ناراضی هستند.

نتایج این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو و به سفارش خبرگزاری آلمان اجرا شده است نشان می دهد که 34 درصد شهفرایندان از اقدامات و سیاست های دولت در دوران بحران کرونا بسیار ناراضی و 31 درصد دیگر هم بیشتر ناراضی هستند.

بر این اساس تنها 4 درصد شهفرایندان از سیاست های دولت در این دوران راضی و 26 درصد هم بیشتر راضی هستند. 5 درصد هم اعلام نموده اند که در این باره اطلاعی ندارند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که بخصوص شهفرایندان این کشور از کار ینز اشپاهن، وزیر بهداشت این کشور ناراضی هستند. تنها 24 درصد شهفرایندان از کار وزیر بهداشت خود ابراز رضایت کردند و 69 درصد اعلام نارضایتی کردند.

دولت آلمان در اواسط ماه مارس سال 2020 اولین محدودیت ها برای مهار کرونا را تصمیم گیری کرد. مرکل در آن موقع در یک سخنرانی تلویزیونی همه مردم را به مبارزه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا فراخواند.

پذیرش محدودیت های اعمال شده از طرف دولت از طرف شهفرایندان مانند بستن مغازه ها، رستوران ها و مدارس در اولین موج کرونا بسیار بالا بود. در یک نظر سنجی اجرا شده از طرف موسسه یوگو در آوریل سال 2020 تقریبا 67 درصد شهفرایندان بیشتر راضی و یا بسیار راضی از مدیریت بحران دولت بودند. در اوایل موج دوم در ماه اکتبر تنها 57 درصد از مدیریت بحران دولت ابراز رضایت می کردند، در اوایل فوریه 50 درصد و در آخرین نظرسنجی اجرا شده در اواخر فوریه 48 درصد چنین اعتقادی داشتند.

در سه هفته اخیر میزان پذیرش اقدامات دولتی از طرف شهفرایندان کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر تنها 30 درصد شهفرایندان مدیریت بحران دولت را بیشتر و یا خیلی مثبت ارزیابی می نمایند.

آلمان در آستانه تمدید محدودیت ها

دولت آلمان در نظر دارد به دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا محدودیت های اجتماعی را تا 18 آوریل (29 فروردین ماه) تمدید کند. شاخص ابتلا در شمار زیادی از شهرهای آلمان به بالای 100 رسیده است.

در این طرح خواسته شده، بر پایه ترمز اضطراری که پیش از این بر سر آن توافق شده بود، در صورتی که شاخص مبتلایان به بیش از 100 نفر در 100هزار نفر جمعیت برسد، محدودیت ها قاطعانه اجرایی شوند.

علاوه بر این قرار است در چنین شرایطی نه تنها بازگشایی های گام به گام متوقف گردد، بلکه برای کاهش ابتلا به بیماری کووید 19 اقدامات مضاعف صورت گیرند.

اعلام آمادگی نخست وزیر اسلواکی برای کناره گیری

ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی در پی بالا دریافت مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی شامگاه یکشنبه اظهار داشت که به علت حفظ ثبات در کشور اماده است از سمت خود کناره گیری کند. نخست وزیر اسلواکی با اعلام استعفای خود؛ به خواسته های دو حزب ائتلافی در دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت؛ اکنون پاسخ مثبت داده است. نخست وزیر اسلواکی در عین حال شروطی را برای کناره گیری از پست خود اظهار داشت.

وی تاکید نمود به شرطی از سمت خود کناره گیری می نماید که قائم مقام او ریچارد سولیک از حزب راست لیبرال که وزیر اقتصاد این کشور هم هست و ماریا کولیکوا وزیر دادگستری هم دولت کنونی را ترک نمایند. وی همچنین خواهان آن شد که بعنوان یک وزیر در دولت کنونی حضور داشته باشد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بر سر مناقشه مدیریت بحران کرونا است. تصمیم خودسرانه ماتوویج برای خرید واکسن کرونای اسپوتنیک وی از روسیه موجب خشم دیگر احزاب ائتلافی در دولت شده بود و دو حزب تشکیل دهنده در دولت خواهان استعفای نخست وزیر شدند. احزاب مخالف دولت اسلواکی، ایگور ماتوویج نخست وزیر محافظه کار این کشور را متهم می نمایند از شرایط اضطراری به وجود آمده ناشی از همه گیری کرونا، برای جلوگیری از اعتراضات مردم علیه دولت سوءاستفاده می نماید.

کاهش اعتماد اروپائیان به واکسن آسترازنکا

نتایج نظرسنجی جدید بریتیش پولسترس یوگاو بیشتریت مردم در بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا دیگر به ایمن بودن واکسن آسترازنکا اعتقادی ندارند.

ین نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که چندین کشور اروپایی در اوایل ماه جاری میلادی و حین انجام دریافت یک بازبینی توسط سازمان داروی اروپا درباره واکسن آسترازنکا، استفاده از آن را متوقف کردند.

افزایش چشمگیر بستری های کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه آلمان

بعد از اولین بازگشایی ها بعد از یک دوران طولانی محدودیت ها در آلمان شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت ویژه در آلمان دوباره افزایش پیدا نموده است. در حال حاضر بیش از 3هزار تخت در این بخش ها توسط بیماران کرونایی اشغال شده که مشابه میزان بستری ها در این بخش ها از زمان نقطه اوج بحران کرونا در موج اول آن در بهار سال 2020 است.

بر اساس اطلاعات مقام های بهداشتی روز یکشنبه 3056 بیمار کرونایی روی تخت های مراقبت های ویژه آلمان بستری بودند.

پیش بینی افزایش بستری های کرونایی در اورژانس های آلمان

گرنوت مارکس، رئیس انجمن مراقبت های بهداشتی و اورژانس آلمان (DIVI)اظهار داشت که ما انتظار داریم طی چند هفته آینده به سرعت تعداد بیماران بخش های مراقبت های ویژه افزایش یابد.

رکورد بستری های کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه رومانی

در رومانی هم به دلیل افزایش چشمگیر بیماران کرونایی شمار تخت های مراقبت های ویژه بسیار کم شده است. روز یکشنبه1334 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت ویژه رومانی بستری شدند که از ابتدای بحران کرونا در این کشور بی سابقه بوده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی رومانی هفته گذشته در این کشور با حدود 19 میلیون سکنه بیشترین آمار مبتلایان جدید در سه ماهه اخیر یعنی حدود 6 هزار ابتلای روزانه ثبت شده است.

لهستان در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در لهستان این کشور از روز یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان نهاده شد.

تشدید مناقشات واکسنی بین بروکسل- لندن

گاردین در گزارشی بر اساس یک ارزیابی نوشت: توقف صادرات واکسن اتحادیه اروپا به انگلیس می تواند کمپین واکسیناسیون در این کشور را به مدت دو ماه به تاخیر بیاندازد و تصمیمات دولت برای بازگشایی های مالی را هم معوق کند.

بد عهدی های شرکت آسترازنکا در قبال اتحادیه اروپا سبب شده تا کمیسیون اروپایی تهدیدهای خود مبنی بر توقف صادرات علیه این شرکت و همچنین کشور انگلیس را تقویت کند.

به دلیل کمبود واکسن در اتحادیه اروپا اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی اواخر هفته محدودیت های صادراتی جدیدی را بخصوص علیه واکسن آسترازنکا و انگلیس در دستور کار قرار داد. تصمیم گیری نهایی قرار است در نشست آخر هفته اروپایی اتخاذ گردد.

فون در لاین اظهار داشت: من نمی توانم به شهفرایندان اروپایی اعلام کنم چرا ما میلیون ها دوز واکسن را به کشورهایی صادر می کنیم که خود فراوری نماینده واکسن هستند و در ازای آن از آنها هیچ چیزی دریافت نمی کنیم.

شرکت فراوری نماینده واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا در سه ماهه ابتدایی امسال تنها 30 درصد واکسن های توافق شده با اتحادیه اروپا را به این کشور تحویل داده است.

فون در لاین در این راستا اظهار داشت: ما این امکان را داریم که یک صادرات برنامه ریزی شده واکسن را متوقف کنیم. این پیام ما به آسترازنکا است که تو اول به توافقات خود با اروپا عمل کن قبل از اینکه صادرات به دیگر کشورها را شروع کنی.

این تهدید اتحادیه اروپا خشم لندن را برانگیخته است. به گزارش فاینشنال تایمز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مذاکراتی محرمانه درباره وقوع جنگ واکسن به بروکسل هشدار داده است.

نشست سران اروپایی به صورت آنلاین برگزار می گردد

به دلیل آمارهای بالای کرونایی در بسیاری کشورهای عضو این اتحادیه نشست سران اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه و آدینه بر اساس تصمیمات قبلا اتخاذ شده برگزار می گردد اما به صورت آنلاین.این خبر را سخنگوی رئیس شورای اروپایی روز یکشنبه در پیامی توئیتری اظهار داشت. این اولین نشست منظم اتحادیه اروپا از اواسط سال 2020 است که امکان برگزاری حضوری را ندارد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4296583 نفر به کرونا مبتلا شده و 126155 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4282603 نفر به کرونا مبتلا شده و 92305 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3212332 نفر به کرونا مبتلا شده و 72910 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3376376 نفر به کرونا مبتلا شده و 104942 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2670000 نفر به کرونا مبتلا شده و 75270 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1572

به "کرونا در اروپا، از افزایش بستری شدگان در اورژانس ها تا برگزاری آنلاین نشست سران اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش بستری شدگان در اورژانس ها تا برگزاری آنلاین نشست سران اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید