قله نشینی جدید یوان چین

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: در حالی که بسیاری از کشورها در حال مقابله با ویروس کرونا هستند، نشانه هایی از بهبود در اقتصاد چین مشاهده می گردد. ارز چین نیز به دلیل رشد بازار سهام این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

قله نشینی جدید یوان چین

به گزارش خبرنگاران به نقل از فایننشیال تایمز، رنمینبی از اواخر ماه مه به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. ارز چین به بالاترین سطح از ماه مارس رسیده است زیرا افزایش نشانه های بهبود مالی و رشد چشمگیر بازار سهام موجب خوش بینی در میان سرمایه گذران شده است. سهام CSI 300 شانگهای و شنزن در این هفته به میزان 10 درصد رشد یافته است. رودریگو کاتریل، سیاست گذار ارشد ارز در بانک ملی استرالیا در این رابطه اظهار نموده است: چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی، عملکرد بهتری در مقابله با بحران همه گیری کرونا داشته است.

در حالی که اقتصاد چین در ماه ژانویه تا مارس برای اولین بار در چهار دهه اخیر دچار افت شده بود، اکنون نشانه های بهبود مالی درچین قابل مشاهده است. سود شرکت های صنعتی در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان 6 درصد افزایش پیدا نموده است. تحلیل گران باور دارند علاوه بر بازار سهام چین، ارز چین نیز از ضعف نسبی اقتصادهای عظیم غربی سود می برد زیرا بسیاری از کشورها همچنان در حال مقابله با ویروس کرونا هستند. دلار در این هفته در برابر سایر ارزها از جمله یورو و پوند دچار افت شده است. مو سیونگ سیم، سیاست گذار ارزی در بانک سنگاپور معتقد است احتمال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند یکی دیگر از عوامل قدرت یافتن رنمینبی باشد. سرمایه گذاران باور دارند احتمال کمی وجود دارد که بایدن، تعرفه بیشتری بر کالاهای چینی اعمال کند.

در حالی که اقتصاد چین در حال بهبود است، بخش صادرات این کشور به دلیل همه گیری ویروس کرونا با کاهش تقاضا از سوی دیگر کشورها رو به رو شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1152

به "قله نشینی جدید یوان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قله نشینی جدید یوان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید