استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان های کمتر برخوردار 4 برابر شد

به گزارش مجله عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، مهرداد ترابیان با اشاره به برنامه توسعه ارتباطات در روستاها، از رونق مالی روستاها با ارائه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات در این روستاها اطلاع داد و گفت: به طور متوسط در دولت دوازدهم هر روز 20 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان های کمتر برخوردار 4 برابر شد

وی اضافه نمود: این پروژه با تمرکز روی استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توانمند سازی روستایی، اتصال به شبکه ملی اطلاعات اجرا شده است.

ترابیان ارتباطات روستایی در ابتدای دولت دوازدهم را حدود 32 درصد بیان کرد و اضافه نمود: تعداد روستاهایی که در دولت دوازدهم پوشش کامل ارتباطات (تلفن همراه، ثابت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات) دارند به حدود 65 درصد رسیده است.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات از اتصال بیش از 30 هزار روستای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات اطلاع داد و گفت: 34 هزار روستا نیز دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از شبکه ملی اطلاعات در دو سال گذشته در کشور 4 برابر شده است، اضافه نمود: اگر به آمار این افزایش ها توجه گردد می بینیم که در استان های کمتر توسعه یافته ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کهکیلویه و بویر احمد که در اولویت توسعه ارتباطات روستایی بوده بیشترین افزایش استفاده از شبکه ملی اطلاعات ثبت شده است.

ترابیان اختلالات فرکانسی را مشکل اساسی در توسعه ارتباطات در مناطق و استان های مرزی بیان کرد و گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با مذاکرات بین المللی پیگیر حل این مشکل است.

وی با اشاره به اینکه تا خاتمه برنامه ششم توسعه 80 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند، توضیح داد: با ایجاد این دسترسی ها 4 خدمت پزشکی ، کشاورزی و آموزش از راه دور و بانکداری الکترونیکی به مردم این روستاها ارائه می گردد.

مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات، اجرای پروژه توسعه ارتباطات روستایی را 10 درصد جلوتر از برنامه اظهار داشت و گفت: با تمرکزی که وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در روستاها دارد پیش بینی می کنیم از برنامه تکلیفی جلوتر برویم و تعداد بیشتری از روستاها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی با اعلام سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در روستاها، اضافه نمود: همچنین 3 برابر این مبلغ توسط اپراتورهای بخش خصوصی و مخابرات سرمایه گذاری شده است.

ترابیان درباره برنامه وزارت ارتباطات برای پوشش روستاهای زیر 20 خانوار نیز گفت: در طراحی سایت ها برای ایجاد ارتباطات در روستاهای بالای 20 خانوار خود به خود روستاهای کم جمعیت تر نیز زیر پوشش این چتر ارتباطی قرار می گیرند به طوری که هم اکنون بین 4 تا 5 هزار روستای زیر 20 خانوار نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند اما در آینده با برنامه ریزی دولت و وزارت ارتباطات به روستاهایی حتی با 5 خانوار نیز سرویس دهی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 307

به "استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان های کمتر برخوردار 4 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از شبکه ملی اطلاعات در استان های کمتر برخوردار 4 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید