افغانستان خواهان متوقف شدن حملات هوایی ناتو در مناطق مسکونی شد

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران: وزارت دفاع افغانستان از نیروهای ناتو خواست تا انجام حملات هوایی در مناطق مسکونی این کشور را متوقف کند.

افغانستان خواهان متوقف شدن حملات هوایی ناتو در مناطق مسکونی شد

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ وزارت دفاع افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، نیروهای خارجی باید انجام حملات هوایی در مناطق مسکونی افغانستان را متوقف نمایند.

انجام حملات هوایی از سوی نیروهای ناتو تا کنون بارها موجب کشته شدن غیر نظامیان شامل زنان و بچه ها افغان شده است.

انتشار این بیانیه از سوی وزارت دفاع افغانستان در حالی است که در حمله اخیر هوایی نیروهای ناتو در ولایت کنر بیش از 17 شهروند غیر نظامی کشته شدند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز پیش از این خواهان متوقف شدن حملات هوایی نیروهای خارجی بر ضد مناطق مسکونی شده بود و این اقدام واشنگتن را نقض آشکار حقوق بین المللی بشر ارزیابی نموده بود.

آمریکا مدعی است که این حملات بر ضد شبه نظامیان افغان اجرا شده است ولی منابع رسمی افغانستان اعلام می نمایند در اثر این حملات تعداد زیادی از شهروندان بی گناه قربانی شده اند.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 میلادی خاک افغانستان را به بهانه مقابله با تروریسم اشغال کردند. حمله آمریکا به افغانستان موجب ساقط شدن رژیم طالبان شد ولی ناامنی در سراسر این کشور هنوز وجود دارد.

آمریکا میخواهد بخش زیادی از نیروهای نظامی خود را تا سرانجام سال 2014 میلادی از افغانستان خارج کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 738

به "افغانستان خواهان متوقف شدن حملات هوایی ناتو در مناطق مسکونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان خواهان متوقف شدن حملات هوایی ناتو در مناطق مسکونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید