انواع روغن سرخ کردنی ؛ سالم ترین روغن برای سرخ کردن و پخت و پز کدام است؟

به گزارش مجله عکس، روغن سرخ کردنی یکی از مواد اساسی در آشپزی است و برای پخت و سرخ کردن غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که انواع مختلفی از روغن سرخ کردنی وجود دارند، در این مطلب به آنالیز انواع مختلف روغن سرخ کردنی و خواص آن ها می پردازیم.

انواع روغن سرخ کردنی ؛ سالم ترین روغن برای سرخ کردن و پخت و پز کدام است؟

به گزارش خبرنگاران، روغن های مفید برای قلب مانند روغن گیاهان و روغن سبوس برنج عالی هستند زیرا می توانند دمای سرخ کردن تقریباً 500 درجه فارنهایت را تحمل نمایند. بعلاوه اگر در دمای 450 درجه فارنهایت سرخ می کنید، می توانید به روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یا روغن کانولا و سبزیجات هم فکر کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم ترین روغن های سرخ کردنی است و حاوی اسیدهای چرب نامتشکل و آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند. این روغن دارای طعم و بوی خاصی است و برای سرخ کردن موادی مانند ماهی، سبزیجات و حتی بعضی از شیرینی ها استفاده می گردد.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب چند بار نامتشکل است و دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی نماینده است. این روغن برای سرخ کردن موادی مانند مرغ، سیب زمینی و مواد شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن کنجد

روغن کنجد دارای طعم و بوی خوشایندی است و در آشپزی چینی و ژاپنی بسیار مورد است. این روغن دارای اسیدهای چرب نامتشکل و آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق یاری کند. به علت طعم و بوی خاصی که دارد، این روغن برای سرخ کردن موادی مانند ماهی، مرغ و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن کانولا یا کانولا

روغن کنولا دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب نامتشکل است و می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق یاری کند. این روغن برای سرخ کردن موادی مانند ماهی، سیب زمینی و سبزیجات استفاده می گردد.

روغن پنبه

روغن پنبه دارای طعم و بوی نسبتاً خنکی است و برای سرخ کردن موادی مانند مرغ، سیب زمینی و مواد شیرینی پزی استفاده می گردد. این روغن حاوی اسیدهای چرب نامتشکل است و در مقایسه با روغن های دیگر، قیمتی مقرون به صرفه تر دارد.

روغن ذرت

روغن ذرت حاوی اسیدهای چرب نامتشکل است و به علت قیمت مناسبی که دارد، برای سرخ کردن موادی مانند مرغ، سیب زمینی و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن ذرت سرخ کردنی، یکی از روغن های گیاهی مورد استفاده در سراسر دنیا است که به علت خواصی که دارد، محبوبیت زیادی دارد. این روغن از ذرت استخراج می گردد و برای فراوری، به یک فرآیند تصفیه گسترده می گذرد.

هنگامی که این روغن به دمای بالا نیز تحمل می نماید، مقاومت آن در برابر حرارت افزایش می یابد. روغن ذرت سرخ کردنی معمولاً در غذاهای سرخ شده، سس ها، سالادها، کیک و نان مورد استفاده قرار می گیرد و به علت فراوری گسترده ای که دارد، اغلب به وسیله آشپزها برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: بیتوته

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2299

به "انواع روغن سرخ کردنی ؛ سالم ترین روغن برای سرخ کردن و پخت و پز کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع روغن سرخ کردنی ؛ سالم ترین روغن برای سرخ کردن و پخت و پز کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید