ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند

به گزارش مجله عکس، تهران (پانا)- سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز آدینه در خصوص آخرین تحولات پیرامون برجام گفت وگو و رایزنی کردند.

ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ملاقات کرد و دو طرف درباره آخرین وضع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت وگو و گفتگو کردند.

در بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت هماهنگی بیشتر اقدامات همه شرکت نمایندگان در برجام برای اجرای مستمر توافق ها مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند.

در این ملاقات بعضی موضوعات مورد علاقه دو طرف نیز مطرح و مورد آنالیز نهاده شد.

روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان ، چین و جمهوری اسلامی ایران اعضای برجام را تشکیل می دهند و پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی برای حفظ آن کوشش می نمایند.

کاظم جلالی پیش تر در ملاقات با ریابکوف از مواضع اصولی و منطقی روسیه در قبال برجام و قطعنامه 2231 و مخالفت با اقدامات غیرقانونی آمریکا قدردانی نموده بود.

در آن ملاقات ریابکوف نیز بر غیرقانونی بودن اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه تأکید و خاطرنشان نموده بود که روسیه به صورت رسمی نظر خود را در این زمینه اعلام نموده و به همکاری های خود با ایران ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه نیز بتازگی در بیانیه ای از آمریکا دعوت کرد؛ راه چاره های منطقی انتخاب نموده و امکان دستیابی به توافق با ایران را از دست ندهد؛ چرا که از نظر کرملین، جهت تشدید تنش ها پیرامون ایران نادرست و منتهی به بن بست است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 1280

به "ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و روسیه درباره برجام رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید