لاوروف: همکاری با ایران رشد خواهد نمود؛ اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرد

به گزارش مجله عکس، وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از کوشش آمریکا برای از بین بردن توافق هسته ای، گفت که همکاری تجاری تهران و مسکو بر خلاف تحریم ها، رشد خواهد نمود.

لاوروف: همکاری با ایران رشد خواهد نمود؛ اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه لاوروف که امروز میزبان محمد جواد ظریف همتای ایرانی بود، در کنفرانس خبری مشترک حاضر شد و در مورد رایزنی اش با ظریف توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ما در حوزه های مختلف، با ایران روابط داریم، بیان کرد که همکاری تجاری ما با ایران بر خلاف وجود تحریم ها، رشد خواهد نمود.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف از اینکه بعضی کشورها از بعضی اصول بین المللی خارج شوند و کوشش نمایند که در امور دیگر کشورها دخالت نمایند، ابراز نگرانی کرد.

او مشخصا به آمریکا و توافق هسته ای ایران و مجموعه 1+5 اشاره نمود و گفت، در حالی که روسیه برای حفظ توافق هسته ای کوشش کرد، آمریکا سعی کرد که آن را از بین ببرد.

به گفته وزیر خارجه روسیه، وضع سوریه و مذاکرات آستانه و مسائل مربوط به منطقه خلیج فارس و ثبات در آنجا در ملاقات با محمد جواد ظریف آنالیز شده است.

لاوروف: اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل ننموده است

لاوروف در پاسخ به سوالی در مورد خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت، رفتار آمریکا بر خلاف کل قواعد بین المللی است و در زمانیکه به وسیله مذاکرات، به راه چاره میانه ای دست یافته شده، آمریکا از آن خارج شد... یا آمریکا به اجرای همه تعهداتش برمیگردد و ایران در چنین حالتی همانطور که بارها اعلام نموده است به صورت داوطلبانه به اجرای تعهداتش باز می گردد... اتحادیه اروپا هم به تعهداتش در توافق هسته ای با ایران عمل ننموده و ما نگران فروپاشی توافق هستیم... ما خواهان حفظ توافق هستیم و به دیپلماسی و گفت وگو اعتقاد داریم.

محمد جواد ظریف نیز در این کنفرانس خبری با انتقاد از سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، بیان کرد که ایران به همه تعهداتش در قالب توافق هسته ای عمل نموده و نمی توان انتظار داشت که یک طرفه به آن عمل گردد. ظریف گفت: نمی گردد که این توافق را فقط ایران یا روسیه و چین اجرا نمایند. اروپایی ها به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

وزیر خارجه ایران گفت، در حقوق بین الملل اولین چیزی که به شما می گویند این است که کسی نمی تواند در مقابل راهکارهای قانونی اقدامات تنبیهی انجام دهد. اگر اروپا چنین اندیشه ای [علیه ایران] در سر دارد، در اشتباه است و در این صورت ابتدا باید به اقدامات آمریکا بپردازد (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 644

به "لاوروف: همکاری با ایران رشد خواهد نمود؛ اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: همکاری با ایران رشد خواهد نمود؛ اروپا به تعهداتش در برجام عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید