ایران و پاکستان برای برقراری پروازهای مستقیم موافقت کردند

به گزارش مجله عکس، پاکستان و ایران موافقت کردند با ایجاد پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام آباد، همکاری دو جانبه در صنعت هواپیمایی و حمل و نقل را افزایش دهند.

ایران و پاکستان برای برقراری پروازهای مستقیم موافقت کردند

به گفته مهدی هنردوست سفیر ایران در نشستی با مقامات هواپیمایی بلندپایه پاکستان در اسلام آباد، به تبادل نظرات درباره اجرای توافقنامه ها و شروع پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام آباد تا ژوئن امسال میلادی پرداختند.

مهدی هنردوست در این نشست گفت که ایران بازار بزرگی است و کالاهای پاکستان معروفیت خوبی در این کشور دارند. تقاضای زیادی برای برنج باسماتی پاکستان در ایران وجود دارد.

وی در ادامه اضافه نمود که فرصت های عظیمی برای بهبود روابط تجاری میان دو کشور وجود دارد و اکنون که تحریم ها از سوی قدرت های جهانی برطرف شده اند، پاکستان می تواند روی مشوق های قابل توجهی که دولت ایران در بخش هایی مانند انرژی، دارویی، خودرو و فناوری اطلاعات عرضه می نماید، سرمایه گذاری کند.

آصف خان دورانی، سفیر پاکستان در ایران اواخر دسامبر خواهان توسعه روابط تجاری میان ایران و پاکستان شده بود.

دورانی در طول دیداری در اتاق بازرگانی و صنعت لاهور گفته بود که زمینه فوق العاده ای برای تحکیم روابط مالی و تجاری میان ایران و پاکستان وجود دارد. فرستاده اسلام آباد در تهران به پاکستان رفته بود تا شرح دهد پتانسیل های تجاری عظیمی برای بازرگانان پاکستانی در ایران وجود دارد.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان پیش از این برای افزایش حجم تجارت به پنج میلیارد دلار موافقت نموده اند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 2093

به "ایران و پاکستان برای برقراری پروازهای مستقیم موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و پاکستان برای برقراری پروازهای مستقیم موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید