بازسازی کامل خط ریلی سیریز - زرند تا سال آینده

به گزارش مجله عکس، خبرنگاران/کرمان مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به 10 میلیاردتومان هزینه احتیاج است توضیح داد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

بازسازی کامل خط ریلی سیریز - زرند تا سال آینده

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مجید ارجوانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره شرایط ناوگان ریلی استان کرمان گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث تقسیمات کشوری به صورت ناحیه ای و منطقه ای اداره می شود که حوزه استحفاظی راه آهن کرمان تقریبا از کیلومتر 872 بافق (2 کیلومتری بافق) شروع به سمت زرند و تا ایستگاه شوره گز بعد از شهرستان فهرج ادامه دارد که 550 کیلومتر طول این خط اصلی است.

وی با بیان اینکه با اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان، شهرستان سیرجان نیز از حوزه استحفاظی هرمزگان (از بعد ریلی) خارج و به زیرمجموعه راه آهن کرمان اضافه خواهد شد اضافه کرد: در راه آهن اولین شاخص، ارتقای ایمنی و ایمنی سلامت قطارها می باشد.

ارجوانی با بیان اینکه صنعت ریلی استان کرمان سه دوره ریلی را پشت سر گذاشته است اضافه کرد: اولین دوره صنعت ریلی استان کرمان به سال 50 و ساخت خطوط ریلی از سمت بافق به زرند بر می شود. در سال 56 خط ریلی از شهرستان زرند به سمت کرمان کشیده شد و در نهایت در سال 82 خط ریلی کرمان با اتصال به شهرستان فهرج به خط ریلی سراسری کشور متصل شد.

مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه نوع ساختار ریلی و فنی از سال 50 تا به امروز متفاوت و در نتیجه سرعت قطارها در نوع ریل گذاری های این مناطق نیز متفاوت خواهد بود اضافه کرد: خط ریلی کرمان به سمت فهرج به دلیل آنکه از نوع ریل گذاری های جدید است می تواند سرعتی تا حدود 160 کیلومتر بر ساعت و بار محوری تا 22.5 تن را تحمل می نماید.

وی با بیان اینکه خط های قبلی ناحیه استان کرمان(از بافق به سمت زرند و کرمان) به دلیل قدیمی بودن نهایت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را تحمل می نمایند اظهار کرد: در سال های گذشته از سمت بافق تا سیریز به طول 80 کیلومتر این خطوط اصلاح شده است که سرعت قطارها در این بخش به 120 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده ولی از سیریز به سمت زرند و کرمان در حال اصلاح این خطوط هستیم که هم اکنون مونتاژ 10 کیلومتر از این راستا در حال اجرا است.

ارجوانی با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به 10 میلیاردتومان هزینه احتیاج است توضیح داد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تاثیر کرونا بر میزان سفرها اظهار کرد: به دلیل آنکه مردم به توصیه های وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از رفتن به سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه، گوش دادند، تقاضا برای سفرها نیز کاهش پیدا نموده است.

وی با اشاره به اینکه مسافران راه آهن کرمان در این مدت کاهش قابل توجه ای پیدا نموده به طوری که تعداد مسافرین بعضی راستاهای ما در این مدت به 120 تا 130 نفر نیز رسید اضافه کرد: در گذشته در هر رام، تعداد مسافران جابجایی راه آهن کرمان بین 400 تا 450 نفر بود که امروز با توجه به رعایت توصیه های بهداشتی از سوی مردم، در هر رام تعداد مسافرین به 120 تا 130 نفر رسیده است که باید از مردم تشکر ویژه ای را داشته باشیم.

ارجوانی با بیان اینکه در صورت کاهش تقاضای مسافر، قطارها را در ایستگاه کرمان نگه داشته و عجله ای برای تردد آنها نداریم اضافه کرد: روزانه هم از سمت مبدا و هم از سمت مقصد ضدعفونی تمامی سالن های مسافری، کوپه های قطارها و تمامی تجهیزات داخلی واگن ها توسط نیروهای راه آهن جمهوری اسلامی صورت می گیرد ضمن آنکه مهمانداران قطارها نیز قبل از ورود به واگن ها تب سنجی می شوند.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه سالن ایستگاه های راه آهن استان قبل و بعد از ورود هر قطار ضدعفونی و گندزدایی می شوند، در بخش دیگری از صحبت های خود در باره شرایط کوپه های قطار در راستا تهران کرمان نیز گفت: متوسط استهلاک سالن های قطارها در کشور 30 سال است که بعد از 30 سال خود به خود از سیستم ریلی کشور خارج می شوند.

ارجوانی با بیان اینکه به دنبال ترمیم خطوط فرسوده منطقه راه آهن کرمان در راستا کرمان به سیریزهستیم اضافه کرد: هم اکنون قیمت قطار کرمان به مشهد درکوپه های 6 تخته 79 هزار تومان و در کوپه های 4 تخته 91 هزار تومان است که نشان می دهد خیلی نرخ قیمت در راه آهن بالا نبوده این در حالی است که در بقیه ناوگان های حمل و نقل کشور افزایش قیمت بیشتری را طی 3 سال گذشته شاهد بوده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: animal-photo.ir شناسه مطلب: 759

به "بازسازی کامل خط ریلی سیریز - زرند تا سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی کامل خط ریلی سیریز - زرند تا سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید